Diablo 3 en Reaper of Souls samen ruim 20 miljoen keer verkocht | Gamer.nl

Diablo 3 en Reaper of Souls samen ruim 20 miljoen keer verkocht | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Het gaat om een optelsom van de fysieke en digitale exemplaren, waarbij de meerderheid digitaal zou zijn aangeschaft. Diablo 3-uitbreiding Reaper of Souls verscheen eerder dit jaar voor pc, maar is vanaf 19 augustus ook verkrijgbaar voor de Xbox One, Xbox 360, Playstation 3 en Playstation 4.

Via de kwartaalcijfers werd ook duidelijk dat het aantal World of Warcraft-abonnees inmiddels is gedaald tot 6,8 miljoen. Volgens Blizzard is dat echter in lijn met de verwachtingen en een trekt het aantal weer aan met de lancering van uitbreiding Warlords of Draenor later dit jaar. Op zijn hoogtepunt had de mmo ruim twaalf miljoen maandelijks betalende spelers.

Activision Blizzard boekte afgelopen kwartaal een nettowinst van 204 miljoen dollar, vergeleken met 324 miljoen in dezelfde periode het jaar ervoor. Een recordpercentage van de inkomsten kwam uit digitale verkopen. Volgens Activision Blizzards eigen accountingprincipes lag dit percentage op 73 procent.

Voor de komende maanden verwacht het bedrijf vooral goede resultaten vanwege de lancering van Destiny en Reaper of Souls voor spelcomputers.

Pre-orders van Destiny zouden aangeven dat het de meest succesvolle lancering van een nieuwe spelreeks tot nu toe wordt.

Door NUtech


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou