Jurjen Katsman, baas van Nixxes, zegt dat de DirectX 11-techniek tessellation wordt toegepast om vooral de personages in de game mooier te maken. Het wordt echter ook gebruikt voor bepaalde voorwerpen in de omgeving. "In Deus Ex: Human Reolution zie je personages vaak van dichtbij, bijvoorbeeld in dialogen. Het gebruik van tessellation om ze er beter uit te laten zien, helpt echt om de wereld en de personages geloofwaardiger te maken, wat belangrijk is voor een verhaalgedreven game als deze", vertelt Katsman.

Met het gebruik van AMD Eyefinity kunnen spelers tot vijf monitoren tegelijk aansluiten. In een video die is vrijgegeven door Eidos Montreal wordt Eyefinity gedemonstreerd met een drietal schermen. De game ondersteund bovendien twee verschillende 3D-technieken, waarvan stereoscopisch 3D momenteel de populairste is. "Als het op DirectX 11 of AMD-specifieke functies aankomt, willen we er zeker van zijn dat het een functie heeft, en niet zomaar toegevoegd", benadrukt technologiedirecteur van Eidos Montreal, Julien Bouvrais.