Deep Space Nine: Dominion Wars is de nieuwste creatie van developer Gizmo Games. We kunnen deze taktische real-time space combat game al rond de maand maart in de winkels zien liggen. GA-Source vond het daarom wel eens tijd om aan één van de mensen van Gizmo, in dit geval Mike Wallis, te vragen hoe de zaken rond de game op dit moment staan.

Mike verteld in het progress report dat er keihard aan de game gewerkt wordt en er de laatste tijd vooral nog aan het spel getuned is: de multiplayer code is verbeterd, de maps maken voorderingen, er is aan een nieuwe interface gewerkt etc. Ook vertelde hij dat Dominion Wars binnenkort de Alpha versie in zal gaan en er binnenkort ook getest kan gaan worden.Each of the missions range from 50% to 90% complete. Lead designer Chris Klug is working to balance and streamline the flow of each mission, as well as provide some surprises for the player. Ship functionality and balance has been a major focus of the development team, especially in multiplayer. The team is going over each ship with a fine toothed comb, measuring it for speed, maneuverability, firepower, engine power, shield and hull strength, recharge rate of weapons & shields, weapon firing arcs, overall cost, and other factors. We're ensuring that no one ship can control the game, although there are some that come close.Meer informatie over de voorderingen rond de game kunnen op deze pagina gevonden worden.