Nieuws
Death Stranding 2

Death Stranding 2 aangekondigd voor PlayStation 5

Norman Reedus, Lea Seydoux en Troy Baker keren terug

Geschreven door Michel Musters op
Hideo Kojima heeft Death Stranding 2 vannacht onthuld tijdens The Game Awards.

De ontwikkelaar hintte al geruime tijd naar een nieuwe game en onthulde eerder al enkele actrices waarmee hij samen werkte. Tijdens The Game Awards verscheen Kojima zelf op het podium om het vervolg op Death Stranding aan te kondigen.

Ook werd er een eerste trailer getoond. Volgens Kojima zit de trailer vol met geheimen over het project. Het verhaal voor het vervolg was voor de coronapandemie al geschreven, maar de uitbraak zorgde er voor dat Kojima het hele script heeft herschreven.

Diverse acteurs en actrices uit het origineel keren terug, waaronder Norman Reedus, Lea Seydoux en Troy Baker. Zoals eerder onthuld hebben ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning rollen in de game. Net als het origineel draait Death Stranding 2 op de Decima Engine. Guerrilla Games helpt mee met de ontwikkeling van het spel. Het is niet bekend wanneer de PlayStation 5-game uit moet komen.

Tijdens The Game Awards liet Kojima ook weten dat hij aan nog een game werkt naast Death Stranding 2. Eerder werd al bekendgemaakt dat hij aan een spel werkt die gebruikmaakt van de cloudtechnologie van Microsoft. Daarnaast zijn er beelden uitgelekt van een horrorgame genaamd Overdose. Officieel is daar echter nog niets van bekend.

Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5 en pc. Het is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Meet Your Maker van Dead by Daylight-makers komt op 4 april uit Elden Ring uitgeroepen tot game van het jaar bij The Game Awards
56

Reacties op: Death Stranding 2 aangekondigd voor PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 9 december 2022 09:20
    Wat een bizar zieke trailer ! Ik heb me met DS 1 zeer vermaakt de sfeer is nog steeds ongeevenaard. Deze is voor mij een instant buy

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 december 2022 09:21
    @Roy36NL De sfeer vond ik ook vet alleen ik behoor bij het kamp die de gameplay erg saai en herhalend vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 december 2022 09:26
    @Roy36NL kon er helaas niet in komen, vond de game wel heel mooi. Maar had meer actie verwxvht misschien toch weer keer proberen bij 5 uurtjes vond ik. Het beetje saai

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 9 december 2022 09:32
    @hulstpower snap de kritiek wel hoor als je niet compleet opgezogen was door de sfeer en de mysterie was er moeilijk in te komen. Heb ook veel vrienden die raar mij aankijken als ik zeg dat ds 1 van mijn favo games is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 december 2022 09:35
    @Roy36NL ja alles van deze game spreekt mij aan, maar kwam er gewoon niet in. Terwijl kojima games speel ik altijd zoals zones of the enders geweldig. Maar deze helaas niet misschien krijgt ie meer actie deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 9 december 2022 23:42
    @Roy36NL ik heb de game recentelijk van een vriend gekregen en uitgespeeld. Hij kwam er niet doorheen maar ik had hem vrij rap uit. Ik kan beide kanten goed begrijpen en plaats mezelf in het midden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 9 december 2022 16:01
    @hulstpower Daarom heb ik een standaard ingebouwd 8-10 uur in een game mimaal voordat ik hem mag wegleggen, zo ook bij Death stranding gebeurd. Zodra je voorbij het eerste gedeelte bent kom je er niet meer vanaf. Door de progressie die je maakt blijf je gemotiveerd (altans ik). Voor je het weet heb je de game platinum….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 december 2022 12:18
    @Roy36NL heb Death Stranding pas gespeeld toen ie op game pass kwam en tot dezelfde conclusie gekomen, dit is een unieke game met een waanzinnige sfeer die je niet loslaat.
    Voor mij wordt ook deel 2 een instant buy

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 december 2022 09:20
    Het ziet er allemaal vet uit. Echter vindt ik de gameplay niet spannend genoeg. Het is jammer dat ze in die vette wereld in mijn ogen geen vette action adventure gameplay hebben bedacht. Maar goed ik denk daardoor ook dat net als deel 1 er 2 kampen zijn met deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 9 december 2022 17:20
    @Snoop213 Het is wat je krijgt als je graag een film wil maken maar goed bent in het designen van games. Death Stranding leunde iets meer op het willen zijn van een (erg lange) interactieve film dan op een game in mijn ervaring. Ik heb respect voor wat het is, maar het is helaas niet voor mij op de lange termijn. Ik zie liever de film :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 december 2022 22:17
    @gimbal2 dat had metal Gear 4 ook maar daar vond ik de gameplay en actie wel heel vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 9 december 2022 09:23
    DS1 was mijn grootste miskoop van 2019. Echt helemaal niks voor mij dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 9 december 2022 09:27
    Misschien proberen als de game later uitkomt voor de PC!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 december 2022 09:31
    Alhoewel DS 2 er aan zat te komen natuurlijk, werd ik gisteren toch totaal overrompeld door de trailer.

    De trailer zette gelijk weer een heerlijke sfeer neer. Kan echt niet wachten tot deze game uitkomt.

    Zo blij dat het geniale death stranding een vervolg krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 december 2022 09:42
    @coola Ik had liever gehad op een andere uitsmijter dan de nieuwe fs game en deze. Had gehoopt dat Metroid prime 4 of Zelda de afsluiter waren. En ipv Death Stranding dat Xbox een vette game had aangekondigd. Bijvoorbeeld de rumoured Banjo Kazooie game. Of Sony Spiderman 2 had getoond. Maar ik ben blij voor je dat je een vervolg krijgt. Maar ik hoor tot het kamp niets voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 9 december 2022 13:03
    @Snoop213 Metroid Prime 4 zijn ze verdacht stil mee maar wel weer een teaser van Pikmin 4.

    Denk dat je banjo ook moet vergeten onbegrijpelijk hoe daar geen remaster van bestaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 december 2022 13:34
    @Deadspacer Nou er gaan van betrouwbare insiders die weten dat er een Banjo kazooie project in de maak is. Dus ik ga er vanuit dat dit er aan komt. Hopelijk op de E3 komende zomer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 9 december 2022 19:02
    @Snoop213

    De meeste insiders lullen ook maar wat!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 9 december 2022 20:41
    @Iconic Maar er zijn er aantal die wel degelijk inside information hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 9 december 2022 23:54
    @Snoop213

    Totdat er officiele aankondigingen zijn gedaan zegt dat allemaal helemaal niks!