XIII moet nog uitkomen, maar is nu al vaak het middelpunt van de discussie. Vooral de cell-shaded graphics roepen de nodige vraagtekens op, aangezien dit nog niet eerder is gedaan in een FPS op de PC. Een van de voordelen van de cell-shaded graphics is de tekenfilm-achtige omgeving waarin de speler terechtkomt. Het zorgt voor een verfrissende ervaring in het FPS genre en draagt ook bij aan het verhaal. Worthplaying had een interview met Julien Bares, de producer van XIII.5. What kind of innovations are you bringing to the FPS genre?

First and most noticeably, is the Cel Shading graphic style. I believe we are the first to give the FPS genre this treatment, which differs from the numerous 'realism' style FPS's.

We have also developed a unique gameplay system we like to call “commando gameplay”. XIII, is so well trained he has the ability to turn any situation into his advantage. For example, he has a “sixth sense”, which acts like a radar when enemies are near and he can also utilise some of the more inanimate objects, found within the different levels, as weapons i.e. a broken bottle.

One particular element we like is where you can take an enemy hostage and use them as a human shield against an onslaught of bullets. Zo is het multiplayer gedeelte het grootste verschil tussen de verschillende platformen, lees je welke wapens je kan gebruiken en hoe het verhaal begint. XIII komt in het eerste kwartaal uit op de PC, Xbox en GameCube.