GameSpy had een interview met de mensen bij Microids over hun nieuwste adventurespel Post Mortem dat al over een paar weken in de winkels zou moeten liggen. Het verhaal achter Post Mortem is interessant: een privé-detective in het Parijs van de jaren 20 moet de moord op een vrouw en haar man onderzoeken waarna een ingewikkeld complot zich ontrafeld. De vraag is natuurlijk in hoeverre Post Mortem verschilt van het vorige adventure van Microïds, Syberia:GameSpy: What makes Post Mortem different from your previous adventure game, Syberia?

Stéphane Brochu: Well, the main difference is that the core team was different on both titles (laugh)! We had some team members in common, but all the leads were different and the creative team was also different. On the technology front, the games are similar in some aspects (both use pre-rendered backgrounds with 3D characters, Post Mortem uses a more advanced version of the Syberia dialog engine), and different (Syberia uses a still background while Post Mortem uses a 3600 p-o-v system). Verder vroeg GameSpy ook nog naar het ingewikkelde dialoogsysteem wat men voor het spel bedacht heeft en waarom men wederom voor een Amerikaan heeft gekozen die zijn heil gaat zoeken in Europa. Lees het hele interview hier.