Max Payne was zonder twijfel één van de grootste hits van het afgelopen jaar. De combinatie van de nieuwste graphics en gameplay, samen met het intense verhaal stonden garant voor een dikke hit. GamespyDaily had een interview met Petri Jarvilehto, projectleider bij Remedy Entertainment en sprak met hem over het verleden én de toekomst van Max Payne.GVK:: Going into this game, what were the main objectives you wanted to achieve in regards to content and gameplay?

PJ: One of our main objectives was to build a strong central character, which could live on after the first game. We wanted to create some of the same success that 3DRealms has managed to do with Duke Nukem.

We also wanted to take 3rd person action further than what has been done before, to go closer to the action that we see in movies and to merge that into the gameplay.

Het is een niet zo lang interview maar er staan wel een paar leuke weetjes in. Zo wordt duidelijk dat er alles aan gedaan werd om de game niet op Tomb Raider te laten lijken, uit angst voor het label van 'Tomb Raider kloon'. Het wordt ook min of meer aangegeven dat we niet het laatst van Max hebben gezien, maar dat is ook wel te verwachten bij zo'n hit. Ook schijnt er gepraat te worden over een Max Payne film. Wil je alles even nalezen, dan klik je op deze link.