De leukste easter eggs uit de gaming geschiedenis | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een easter egg is een grap of een verborgen boodschap die in een computerprogramma, een film, een website, een DVD, een CD of een boek verwerkt is. Net als bij echte paaseieren, zitten deze snufjes verborgen en moet ernaar gezocht worden.

Easter eggs bij computerprogramma's komen tevoorschijn als men iets speciaals intypt of een bepaalde toetsencombinatie gebruikt. Bijvoorbeeld: in Word 97 ontvouwt zich een flipperkast, of een vliegtuigsimulator in Excel 2000.

Programmeurs brengen voor hun eigen gemak soms wat codes aan die gebruikt wordt tijdens het ontwikkelen. De gebruiker weet daar meestal niets van, en in de uiteindelijke versie worden zulke codes ook vaak weggelaten.

Sommige programmeurs vinden het leuk om op een vrijdagmiddag iets grappigs van zichzelf in het programma aan te brengen. Vaak moet een hele reeks exotische handelingen in precies de juiste volgorde verricht worden om het paasei te zien te krijgen, zo laat het altijd handige Wikipedia weten.Er is zelfs een speciale website die Easter Eggs vastlegt. In totaal heeft men 8626 eitjes gevonden. GameSpot heeft nu een selectie gemaakt en dit meteen omgedoopt tot "The Greatest Easter Eggs in Gaming".In het vrij lange overzicht komen we allerlei bekende games tegen, zoals WarCraft, Doom, Grand Theft Auto, Diablo II, Metal Gear Solid en natuurlijk het allereerste Easter Egg, dat alweer dateert uit 1980. Het eitje was door programmeur Warren Robinett in het Atari 2600 spel "Adventure" verstopt.John Romero, the charismatic designer with the famous long hair, was the face of Doom in more ways than one. While Doom II was still in production, a late-night trip through the final level with "no clip" mode on revealed that someone in the Doom offices had made Romero's role with the game a little more sinister. Although to defeat the end bo players shot at a large demon head affixed to the wall, the actual damage was being done to a graphic--unable to be seen during normal gameplay--of John Romero's head on a stick behind it. To have the last laugh, John Romero and the sound designer recorded Romero's voice for the demon, which said, "To win this game, you must kill me, John Romero."
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou