"Ik wil een Valve in het Zuid-Pacifische gebied maken, als Valve zich zou focussen op het maken van games en niet Steam." Hall geeft aan dat hij de werkwijze van Valve kan waarderen en altijd het juiste ontwikkeltalent weet te vinden voor games die zich voornamelijk richten op multiplayer. Hij voegt daaraan toe: "Gabe Newell is altijd op zoek naar echt goede modding teams."
De nieuwe studio financiert Hall zelf met het geld dat hij heeft verdiend aan DayZ. Momenteel heeft hij al de eerste mensen aangenomen en een eerste project bij zijn nieuwe studio is al in ontwikkeling. In de toekomst wil hij zich voornamelijk richten op games met een nadruk op multiplayer, maar het eerste project draait hier niet om. Dit betreft een Tycoon-achtige singleplayergame. "Het is niet bepaald een game die je wegblaast, maar het is belangrijk om de richting en aanpak en het team goed neer te zetten."
Deze eerste game moet in het begin van 2015 verschijnen. Hall moet nog een naam registreren voor zijn nieuwe studio, hierover meldt hij dat in de naam in ieder geval 'Rocket' terugkomt, Halls bijnaam op onder meer Reddit.
DayZ
Hall blijft betrokken bij de ontwikkeling van DayZ, omdat hij naar eigen zeggen veel kennis blijft hebben van de opbouw van de game. Eind 2014 hoopt hij dat de game echt helemaal af is. Als dat het geval is, gaat hij ook verder verkennen hoe een eventuele consolerelease van DayZ er uit zou kunnen zien.
Reacties op: DayZ-ontwikkelaar bezig met oprichten eigen gamestudio
wokkel
serphilith
http://www.youtube.com/watch?v=OQlC_O2ToME
MacUseless
maar desondanks speel ik het nog elke dag,
En de updates die er zijn geweest waren niet bepaald klein dus ze doen er wel wat aan,
helaas beetje langzaam
GFX18
Dat de updates lang op zich laten wachten is zeker waar, gelukkig is het ontwikkelteam uitgebreid. Verwacht in de toekomst ook zeker sneller en meer updates
Toine Berbee
Daarnaast zijn ze bezig met het creëren van een nieuwe game-engine die DX11 en 12, belichting die ook in Arma3 zit en betere physics etc. gaat ondersteunen.
razzie10
ErnieCool
Eind 2014/begin 2015 hopen ze klaar te zijn om de beta fase in te gaan. Voordat het spel helemaal af is duurt nog wel even.
HighNesZ
chemicalscum
DGM
Het volledige interview met Rocket tijdens de afgelopen E3.
Het gaat niet om een volledig nieuwe engine, ze implementeren alleen features van andere engines. Vandaar de naam "Enfusion" engine. (naar wat ik gehoord heb, implementeren ze de rendering feature van de Frostbite3 engine). Uiteindelijk zal de game op directX 10 of 11 gaan draaien.
Verder gaan ze switchen naar 64 bit servers. Waardoor meer spelers, meer loot, meer voertuigen en meer dieren in de game kunnen.
mrdain