David Jaffe vertelt hoe je een goede Marvel-game maakt | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

David Jaffe, de maker van God of War en Twisted Metal, is zo'n icoon uit de industrie die zijn mond durft open te trekken en dat dan ook regelmatig doet. Zo boort hij op zijn blog de games gebaseerd op de Marvel Comics-stripverhalen helemaal de grond in.

“Stop ermee Spiderman in grote open sandbox-omgevingen te plaatsen waar je constant minuscule variaties op dezelfde vier soorten mi ies moet doen, af en toe afgewi eld met een eindbaas. Ik hou van Marvel Comics en het idee dat er games over gemaakt worden, maar waarom maken jullie geen game die ook echt als een strip voelt? Niet alleen qua stijl (zoals Comix Zone), maar met een sterke nadruk op datgene wat Marvel Comics zo uniek maakt: de ontwikkeling van personages en het verhaal. De strips gaan niet alleen maar over de speciale krachten, maar de games wel.”

Voorts stelt Jaffe voor om een game als God of War of Metal Gear Solid te pakken en iets soortgelijks te doen: goede gameplay maar wel met een duidelijke nadruk op het verhalende aspect. Om dat duidelijk te maken gebruikt Jaffe nog een alinea of acht, maar het zorgt voor vermakelijk leesmateriaal waar velen zich wellicht in kunnen vinden. Je kunt de (Engelstalige) tekst dan ook hier lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou