Cyberpunk 2077-teruggaven kostte CD Projekt zo'n 42,45 miljoen euro

Cyberpunk 2077-teruggaven kostte CD Projekt zo'n 42,45 miljoen euro

CD Projekt Red zou vorig jaar zo'n 42,45 miljoen euro kwijt zijn geweest aan Cyberpunk 2077-spelers die hun geld terug wilden.

Dat blijkt uit de jaarcijfers van CD Projekt Red. Het bedrijf claimt ergens in deze rapportage dat het maar 1,8 miljoen euro kwijt was aan teruggaven, maar dat gaat alleen om de mensen die bij het bedrijf zelf hun geld terug hebben gevraagd via de Help Me Refund-campagne. Het gaat om ongeveer 30.000 spelers. 

Het werkelijke aantal ligt echter veel hoger en bestaat ook uit mensen die via bijvoorbeeld consoles en fysieke winkels hun geld terug hebben gevraagd. Dat resulteert in ongeveer 42,45 miljoen euro dat CD Projekt heeft moeten betalen.

Cyberpunk 2077 lanceerde eind vorig jaar en werd door veel spelers en media gehekeld om de vele aanwezige bugs. Sony haalde het spel zelfs uit de PlayStation Store, waar de game nog altijd niet via verkrijgbaar is.

Uit de jaarcijfers van CD Projekt Red blijkt dat er vorig jaar 13,7 miljoen exemplaren van Cyberpunk 2077 zijn verkocht. Het is daardoor volgens de ontwikkelaar het grootste spel van CD Projekt ooit. Het bedrijf had met 467 miljoen euro een bijna vier keer zo grote omzet als het jaar daarvoor. De winst lag op 251 miljoen euro.

CD Projekt onthulde verder dat de verkoop op pc en Stadia voorloopt met 56 procent van alle verkochte exemplaren, gevolgd door PlayStation met 28 procent en Xbox met 17 procent.

cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik verwacht wel dat een deel van die mensen de game uiteindelijk ook wel weer terug koopt. Sinds de laatste updates speelt de game erg lekker weg (ps5) en voor zover ik begreep zijn ze nog druk bezig het verder te verbeteren.

0

@Jumpman Het is goed dat ze het spel niet laten vallen en ze niet als het soort studio willen bekend staan dat de spelers laat vallen. Maar voor mij persoonlijk ligt het spel met alle fixes nog altijd onder de verwachtingen, en ben ik er van overtuigd dat er gewoon heel veel elementen ontbreken om het een leuke open world rpg te maken.

0
test

@Yassine7 Ze hadden het nooit uit moeten brengen in die staat?

0
test

@Yassine7 kan ik me voorstellen. Gedurende de ontwikkeling hebben zei ook dingen gezegd en gamers dingen verwacht die helemaal niet konden. Ik meen dat het een artikel van Michel was die als een van de eerste bij een presentatie aanwezig was. In dat artikel schreef hij al dat hij niet of nauwelijks kon gelogen dat wat hij zag of de (toen) huidige gen afgespeeld kon worden. Dat had al een waarschuwing kunnen zijn. Vervolgens door slechte communicatie van hun kant en teveel speculatie van gamers is er een beeld ontstaan van een game die ongekend zou zijn. Nu de realiteit niet zo blijkt te zijn is de teleurstelling enorm, maar als je dat alles kunt vergeten en kijkt wat voor game het nu is dan zie je een meer dan prima game.

0
test

Heb het na path 1.2 weer omgepakt (op de Series X). Vond het spel eigenlijk vanaf launch al vet, alleen sommige bugs waren te irritant om het 'nog even dit doen voordat ik stop' gevoel te geven. Ik denk dat ik Cyberpunk te ingewikkeld vind. Teveel mogelijkheden. Ik ga het nog 1x proberen als over een half jaar de next gen patch uitkomt. Deus X trok ik nog wel, maar hier zijn teveel mechanics van elkaar afhankelijk. @Yassine7 denk dat er weinig elementen ontbreken. Zou niet weten wat. Er is zoveel dat ik juist zou zeggen een RPG is het wel. Alleen als je niet op PC/Stadia/GeForce Now/PS5/Series X speelt. Zou ik het spel niet aanraken. Anders als je van een wat ingewikkeldere open wereld rpg houdt die verder gaat dan Valhalla zou ik hem echt spelen.

0

Aanbevolen voor jou