Nieuws
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077-map kleiner dan die van The Witcher 3

"Witcher 3-map zonder wildernis"

Geschreven door Cody van den Bogert op
Richard Borzymowski, producent van CD Projekt Red, heeft tijdens Gamescom aangegeven dat de map van Cyberpunk 2077 kleiner wordt dan de map van The Witcher 3.

Het langverwachte spel van CD Projekt Red speelt zich af in één stad, Night City, wat verklaart waarom de speelregio kleiner is dan het vorige spel van de Poolse ontwikkelaar. In The Witcher 3 komt de speler namelijk in verschillende regio's en steden uit de wereld van Geralt of Rivia.

Borzymowski voegt hier echter wel aan toe dat de dichtheid van Night City een stuk groter is. Deze verhoogde dichtheid zorgt ervoor dat spelers vrijwel niks van de 'kleinere' map merken. De dichtheid van Night City compenseert voor het aantal vierkante kilometers dat het mist.

Cyberpunk 2077

"Eigenlijk moet je de map van The Witcher 3 voor je zien, alleen dan zonder de wildernis tussen de speelbare content", verklaart Borzymowski. Even later beschrijft de producent Night City als de protagonist van Cyberpunk 2077, omdat de stad barst van het leven. Elke meter moet nuttig gebruikt worden in Night City en qua content moet de stad net zoveel als het continent van The Witcher 3 opleveren.

Cyberpunk 2077 lanceert op 16 april 2020 voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vertaalmachine zet Japans om in Engels op emulators Life is Strange 2: Episode 4 is nu beschikbaar
10

Reacties op: Cyberpunk 2077-map kleiner dan die van The Witcher 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 26 augustus 2019 13:29
    Prima. Kwaliteit boven kwantiteit. Bovendien is de map veel ‘verticaler’ ook dan met de The Witcher dus ik twijfel er niet aan dat het nog steeds enorm zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 26 augustus 2019 14:11
    @Sander999 ja dat dus, en ik denk dat we de vliegauto's (hoe je ze ook mag noemen) ook kunnen gebruiken. Die komen ook voor in de trailers, meestal stop je dingen in de trailer die ook een functie in de game hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 26 augustus 2019 16:31
    @Sander999 Dan worden de paard ritjes vervangen door liftscenes, hopelijk zonder de zoutloze liftmuziek ;)

    Ik vind het bijna zo logisch dat ik er niet eens over zou denken om het uit te leggen. Netjes dat ze die moeite wel nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 26 augustus 2019 16:06
    Prima, groter is niet altijd beter. Je ziet al vrij vaak dat een publisher opschept over hoe groot hun map wel niet is (kijk dan vooral naar Ubisoft en Assassin's Creed) maar als daar niet genoeg content in zit maakt die grootte helemaal niet uit. Sterker nog, het kan juist tegen de game werken omdat je dan de hele tijd van A naar B aan het reizen bent om je volgende activiteit te beginnen of te hervatten.
    Als kleinere maps met een hogere dichtheid een trend worden zou ik daar heel blij mee zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 26 augustus 2019 16:33
    @poklaan Open deurtje… FO76…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 26 augustus 2019 16:14
    Dat is niet zo héél gek, fantasy games hebben eenmaal een wat grotere wereld nodig, en wat @Sander999 al zegt zal de map stuk verticaler worden vergeleken met The Witcher.

    Potverdomme wat heb ik zin in deze game!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 26 augustus 2019 17:33
    Zolang de speelduur maar ongeveer zo lang is. Jammer dat dit niet simpelweg een next gen game is geworden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 26 augustus 2019 19:14
    Ik ben nu bezig met the witchter 3, de laatste uitbreiding. vind het maar vervelend dat ik iedere keer 1km achter op de rug van een paard moet zitten. Dus zie dat als iets positiefs. Tenzij ik iedere keer 15 minuten in de lift moet staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 26 augustus 2019 20:02
    Ik hoop dat er ook flink veel gebouwen van binnen te bewonderen zijn, dat vond ik altijd jammer aan GTA V, gaaf ontworpen stad maar zowat geen binnenlocaties. Inderdaad liever wat kleiner als er op de vierkante kilometer ook gewoon van alles gaande is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 27 augustus 2019 00:13
    @clandestine666 De gebouwen in de Witcher zijn wat mij betreft goed gebruikt, ik verwacht dat ze dat hier zeker gaan overtreffen!