Nieuws

Cyberpunk 2077-spelers krijgen gratis upgrade voor Xbox Series X

Eén spel aanschaffen voor nieuwe en oude console

Geschreven door Zoë Bonefaas op
De Xbox One-versie van Cyberpunk 2077 krijgt een gratis upgrade voor Xbox Series X. Dit maakte CD Projekt Red vandaag bekend.

Het Twitter-account van Cyberpunk 2077 laat met een bericht weten dat zij vinden dat gamers nooit hetzelfde spel twee keer moeten kopen voor upgrades. "Eigenaren van Cyberpunk 2077 voor de Xbox One krijgen de Xbox Series X upgrade gratis zodra deze uitkomt."

In een blogpost van Xbox liet Microsoft weten dat de volgende Xbox een GPU met 12 teraflops krijgt en backwards compatible is met alle Xbox One-games en een groot gedeelte van de games voor de originele Xbox en Xbox 360. Het nieuwe Smart Delivery zorgt er tevens voor dat spelers gratis upgrades van games kunnen ontvangen, mits dit wordt ondersteund door de ontwikkelaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Insiders kunnen disk uitwerpen via controller op Xbox One Xbox Series X heeft GPU met 12 teraflops
15

Reacties op: Cyberpunk 2077-spelers krijgen gratis upgrade voor Xbox Series X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 24 februari 2020 18:01
    Dit is natuurlijk fantastisch nieuws. Ik zat namelijk te twijfelen om toch misschien af te wachten; maar dat hoort niet. Met een beetje geluk gaan de save games zelfs mee denk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 24 februari 2020 18:23
    Niet met een klein beetje geluk; dat is nu al zo en dat blijft zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 februari 2020 19:22
    @denver ja dat is al met xbox hoef geen eens gold voor te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 24 februari 2020 19:21
    Daarmee is de discussie onder dit bericht ook beslecht. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Quorumz

    • 24 februari 2020 19:52
    ik mag aannemen dat elk spel overal op draait als ik het digitaal koop, zou toch erg lomp zijn als Phil beweerd dat de console alles kan draaien, 1 nieuwe series x koop en het spel niet meer op mijn andere xbox'en kan spelen…

    klinkt als die discussie van de one naar de x dat mensen eerst voor de 4k content moest gaan betalen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 24 februari 2020 21:11
    Zou best kunnen dat dit spel uitzonderlijk zwaar wordt bij max settings op PC…
    Hoop dat de PC community dat dit keer gewoon zal accepteren.
    IPV zoals ze RDR 2 vanwege zijn technische complexiteit hebben zitten afzeiken.
    De beginproblemen waren wel onacceptabel ja, maar de uiteindelijke game zit technisch goed in elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 25 februari 2020 08:27
    Waarom staat er in het plaatje bovenaan 1997?
    Heb ik nu een geheime prijsvraag gewonnen voor Cyberpunk 2077? :D

    Verder zeggen ze eigenlijk ook dat wanneer het spel voor PS4 zou uitkomen, ook voor PS5 gratis te upgraden is: "Gamers should never be forced to purchase the same game twice or pay for upgrades. "

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paralize

    • 25 februari 2020 11:40
    @HunterSeeker Mja, alleen heeft Sony deze uitspraak niet gedaan. Sony kennende brengen ze het liever nog een keer uit zodat ze nog een keer kunnen cashen. Waarom ook niet, ze hebben de grootste userbase.

    Anders had Sony er wel bijgestaan waar het ook op mogelijk is. Dit is niet het geval en dit zal ongetwijfeld gechecked zijn door Gamer.nl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 25 februari 2020 13:34
    @Paralize
    zal ongetwijfeld gechecked zijn door Gamer.nl.
    Dit is wel een hele grote aanname voor een stukje dat door een stagiair is geschreven en waar al een verkeerd plaatje bovenstaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 februari 2020 14:39
    @Paralize Da's wel een enorm grote aanname die je daar doet, de reden dat het er niet bij staat of dit bij sony ook het geval is, is omdat dit gewoonweg nog niet bekend is. Het bericht is ook in reactie op een bericht van microsoft en is dus ook daar op gericht.

    Bovendien, Sony is niet degene die beslist of Cyberpunk ergens op uit komt, CD project is degene die dat beslist. Het enige wat sony kan doen is eventueel geen toestemming geven, maar in het geval van deze game zullen ze dat echt niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paralize

    • 25 februari 2020 15:52
    @darkmanwls Heb 't over de gratis upgrade he.
    De evengrote aanname is dat Sony het dan ook wel gratis zou doen, Sony kennende vragen ze daar gewoon geld voor net als bij de start van PS4 met alle heruitgebrachte spellen.

    Dus mijn aanname zou kijkende naar het verleden, aannemelijker zijn. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 februari 2020 16:51
    @Paralize dat was vooral omdat emuleren van de ps3 lastig was. Niet om financiële redenen. Maar goed ik doe niet de tegengestelde aanname van jou hé? Ik zeg dat 't gewoon nog niet bekend is en dus iedere aanname voorbarig is. Bovendien nogmaals, tenzij het een game van Sony zelf is beslissen zij niet over de remasters. Het is niet zo dat Sony alle games maakt en uitgeeft die voor de ps4 uitkomen he.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paralize

    • 26 februari 2020 14:37
    @darkmanwls Ik doe de aanname op iemand anders en daar val je over. Val dan ook over die andere aanname.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 27 februari 2020 17:07
    @Paralize ik "val" nergens over, ik zie je wat zeggen en reageer daar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Molotov89

    • 25 februari 2020 12:23
    poeh 12 teraflops dat is meer dan mijn game pc. Ik heb nog een 1070. Ik ben serieus aan het twijfelen om mn game pc straks te vervangen. Ik hoorde ook geruchten dat steam ondersteund gaat worden door de series x, dan ben ik helemaaaal om.