CryEngine met DirectX 10 in actie te zien | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Met de volgende generatie consoles en steeds krachtigere PC's voor de deur, evolutioneert de gameindustrie op gestaag tempo. Vooral grafisch biedt de toekomst perspectief, met steeds meer waarheidsgetrouwheid in games. Niet alleen de hardware bepaalt echter hoe mooi alles is, er zijn ook programma's en engines voor nodig die gebruik maken van alle aanwezige rekenkracht.

Een hulpmiddel voor ontwikkelaars bij het maken van games, zijn de verschillende API's. API staat voor Application Programming Interfaces, en bekende voorbeelden zijn OpenGL en DirectX. Om aan te tonen wat er met de nieuwste versie van DirectX, versie 10, allemaal mogelijk is, heeft CryTek, de ontwikkelaar van FarCry, een demonstratie gegeven van diens CryEngine met DirectX 10 ondersteuning.

In een minuut tijd komen allerlei nieuwe functies voorbij, zoals de overgang van dag naar nacht, het realistisch wegduwen van fladderende objecten zoals struiken, het blur-effect dat ontstaat wanneer je in het licht kijkt en de vernietiging van omgevingsobjecten. Bekijk het shaky cam filmpje zelf via deze link.

Met dank aan trebster en awmvannierop voor het melden van dit nieuws.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou