Crowdfunding Double Fine Adventure afgelopen | Gamer.nl

Crowdfunding Double Fine Adventure afgelopen | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Buiten Kickstarter om heeft de game nog eens 110 duizend dollar ontvangen van een onbekend aantal "premium donateurs". Het totaalbedrag voor de financiering van de game komt daarmee op 3.446.371 dollar (ruim 2,6 miljoen euro).

"Echt ongelooflijk mensen, ik kan het niet geloven. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Behalve, BEDANKT!!", schrijft Schafer op de website van zijn ontwikkelstudio Double Fine. "Mensen e-mailen om ons te feliciteren, maar ik moet juist alle donateurs feliciteren, want jullie hebben echt een duidelijk signaal afgegeven aan de game-industrie. En jullie hebben je stem luid en duidelijk laten horen!"

Tim Schafer wilde zijn volgende adventure-game laten crowdfunden, omdat grote uitgevers niet meer geloven in het point-and-click adventure-genre en er niet in willen investeren. Hij hoopte binnen ruim een maand in totaal 400 duizend dollar op te halen om het project te realiseren. Dat bedrag werd binnen acht uur gedoneerd, binnen 24 uur zat het project op een miljoen dollar.

Doordat er zoveel extra geld is opgehaald, wordt de game groter en uitgebreider dan oorspronkelijk gepland. Bovendien kunnen er meer stemmen worden opgenomen voor de personages en komt er niet alleen een PC-versie, maar komt de game ook naar Mac, Linux, Android en iOS. De ontwikkeling neemt naar verwachting een jaar in beslag. Schafer laat hiervan een documentaire maken en belooft de community regelmatige updates over de voortgang.

Double Fine

Het is nog onbekend waar Double Fine Adventure precies over gaat. “Het wordt niet een adventure-game die zich verontschuldigt voor het feit dat hij een adventure-game is”, zei Schafer onlangs tegen Eurogamer.net.

"Het project gaat niet proberen om iets anders te zijn met allerlei actie-elementen of zoiets. Maar het wordt ook geen museumstuk of iets nostalgisch, Het wordt fris, voelt modern en voelt als hoe mijn volgende game zou zijn geweest als ik er direct een na Grim Fandango had gemaakt."

Schafer en de ontwikkelaars in zijn studio gaat deze game maken samen met Ron Gilbert, met wie hij ook heeft samengewerkt aan de originele Monkey Island-adventure-games en Day of the Tentacle.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou