Naast een goede processor en een goed moederbord, is er nog een pc-onderdeel wat een grote rol speelt bij het spelen van games: de 3d kaart. Als je dacht dat de 3d-kaarten van tegenwoordig echt niet meer sneller en beter konden, dan kan Dean Sekulic uit het team van Croteam (Serious Sam) je het tegendeel bewijzen.1) Much faster interface (read: AGP). Today's AGP4X is, at it's best case, 2 times slower than it shoud be. AGP simply doesn't have enough bandwith to feed todays GPUs. What's the point if GF2/Radeon can transform 25-30 mil polys, when overclocked AGP4X can send only ~15 mil. I know, one might say "upload all geom to board and do transformations there". I guess, it's still too early for that. Visible surfaces determination algorithams aren't that flexible yet. In case of model animations, something could be done with vertex skinning, and it's definately way to go. 2) Boards have already reached the reasonable fill-rates. 1600x1200x32 @ 60 FPS is way too much for me. I think manufacturers should start to concentrate on quality. In that light, I'd like to see multisample buffers fully supported in hardware, completely customized, and it's number limit only by ammout or RAM on board. T-Buffer was a good start, but in the future, I'd like to have a *complete control* of any effect I want to implement in engine. Something like OpenGL's accumulation and auxilliary buffers, I guess. Naast het antwoord van Dean Sekulic heeft ook Shiny Entertainments Dave Perry een mening over de vraag wat er voor extra features in de aankomende 3d kaarten zouden moeten komen. Iets wat de meesten onder ons vinden: lagere prijzen!