Hoewel Criterion, de studio achter de Burnout-reeks, de ontwikkelaar van Hot Pursuit is, heeft men Dice ingeschakeld voor het programmeren van de open wereld in de aankomende racegame. "Het is een geweldige samenwerking geweest", aldus Henry LaBounta, de art director bij Criterion. "In het begin zetten we stijlregels op om aan te geven wat we voor het spel wilden maken. We wilden spelers een grote verscheidenheid aan omgevingen laten zien, van woestijnen en bergen tot bossen en een kustlijn."

Alex Fry, senior engineer bij Criterion, meldt dat ruwweg 15 tot 25 artiesten van Dice mee hebben geholpen aan Hot Pursuit. "Wij hebben de wereld ontworpen en [de medewerkers van DICE] zorgden ervoor dat de wereld goed te berijden is en goed aanvoelt. Toen dat eenmaal gedaan was en alle wegen op elkaar aansloten, ontwikkelde Henry de grafische stijl van de game. Daarna bouwden we de hoofdlocaties... dit wordt de kust, dat wordt gebergte, hier willen we een brug... we zetten de ruwe ligging van het land uit en daarna kwam Dice om er iets moois van te maken", aldus Fry.

Need for Speed: Hot Pursuit komt op 18 november uit op PC, Xbox 360, PlayStation 3 en Nintendo Wii. De game speelt zich af in een fictionele gebied genaamd Seacrest County, dat meer dan 160 kilometer aan open wegen kent.