Creatures keert na tien jaar terug | Gamer.nl

Creatures keert na tien jaar terug | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De game moet de "karakteristieke eigenschappen en integriteit van de eerdere games behouden" en zowel fans als nieuwe gamers aanspreken. Net als de originele delen is Creatures als het ware een game die draait om de kunstmatige intelligentie van de verschillende wezens.

Creatures imiteert echt bestaande biologische systemen, elk voorzien van hun eigen biochemie, hersenen, digitale DNA en leefomgeving. De wezens zijn niet geprogrammeerd, maar maken hun eigen keuzes en leren van hun fouten. Spelers begeleiden deze wezens door hun leven en delen lief en leed.

Zodra ze volwa en zijn kunnen de creatures ook paren en kinderen krijgen die weer hun eigen DNA hebben. Het is mogelijk dat een wezen van de tiende generatie aanzienlijk intelligenter is dan het wezen waarmee de speler is begonnen. De creatures die spelers zelf maken zijn de zachtaardige en sociale Norns. Het grootste gevaar waarmee ze in aanraking zullen komen zijn de Grendels. Zij zijn gewelddadig, stelen eten en zijn ziektedragers.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou