De release van Tomb Raider: Angel of Darkness is niet echt een succes geweest. Het spel voldoet niet aan alle verwachtingen en heeft tot flink wat oproer binnen Core Design gezorgt. Verschillende medewerkers hebben ontslag genomen en zijn een nieuw bedrijf begonnen, tegelijk schieten ze flink op hun oude werkgever.

De reden voor de slechte status waaron Angel of Darkness op de markt is gekomen is de releasedatum. Het spel stond eerst gepland voor Kerst 2003, waarna de release is verschoven naar Kerst 2002. Een volledig jaar eerder dus. Omdat dit, uiteraard, niet zou lukken is het spel verschonen na 1 juli. Dit is een belangrijke datum voor Eidos, de uitgever, omdat het fiscale jaar dan eindigt. De programmeurs hebben nachtenlang onbetaald gewerkt aan de nieuwe Tomb Raider, omdat het spel af moest en er werd verteld dat ze hun baan zouden kunnen verliezen als het spel niet af was.

En zo gaat het verhaal nog even door, over een niet al te briljante A.I. programmeur, het gebruik van de naam Core door Eidos en de werkgelegenheid voor oud Core personeel. According to our connections at Core Design, Angel of Darkness should not be on the shelves yet. The release date they were shooting for was Christmas 2003, probably a November release date as most of the rest of the TR games have had. Then, in Summer of 2002, Eidos told the Angel of Darkness team to have the program ready for release in Christmas of 2002, full twelve months before their original projected date of completion. Naturally, this was all but impossible, so Eidos backed the date up to February of this year. In the meantime, two of their staff quit due to a disagreement and the remaining AI programmer was, according to my informer, "not exactly the best programmer we've ever used."Niet netjes om alle vuile was buiten te hangen, toch is het best te begrijpen van het gefrustreerde (oud) personeel. Lees de rest van de klaagzang op GameBunker