Turtle Rock Studios heeft tegenover GameSpot de eerste details uit de doeken gedaan van Left 4 Dead, een multiplayershooter die gebruik maakt van de Source-engine. Op het eerste gezicht oogt Left 4 Dead als een 'standaard' zombieshooter vergelijkbaar met Resident Evil of Dead Rising, maar de werkelijkheid ligt net ietsje anders. Het spel is namelijk helemaal ontworpen met multiplayer in het achterhoofd. Een groep 'overlevenden' kan coöperatief de zombies te lijf gaan, terwijl andere spelers juist weer de zombies kunnen besturen.

Omdat de zombies veruit in de meerderheid zijn, wordt een deel van de zombies door de AI bestuurd. Wanneer één van de door spelers bestuurde zombies overlijdt (alsof dat mogelijk is) krijgen ze de controle over een andere zombie. De levende doden zijn lang niet zo sterk als de overlevenden. Ze kunnen bijvoorbeeld geen wapens of voorwerpen gebruiken. Door echter slim gebruik te maken van de omgeving, bijvoorbeeld door je te verstoppen, kun je de menselijke tegenstanders alsnog te grazen nemen. De mensen zullen vooral moeten samenwerken om zich tegen de zombies te kunnen wapenen.

Er zijn verschillende soorten zombies in het spel, elk met eigen mogelijkheden. Zo is er eentje die bloed op tegenstanders spuugt, terwijl een andere een hele lange tong heeft waarmee hij een overlevende uit de groep kan trekken. Left 4 Dead is weliswaar vooral een multiplayergame, maar door de sterke AI van Turtle Rock, zou het spel ook in je eentje een leuke ervaring op moeten leveren. Het spel verschijnt nog dit semester voor de PC en tegen het eind van het jaar op Xbox 360. Een filmpje van Left 4 Dead is te bekijken bij Worthplaying.