Nieuws
control

Control krijgt motion blur-toggle en andere verbeteringen

Remedy luistert naar de feedback van gebruikers

Geschreven door Dagmar De Groot op
In een nieuwe blogpost op de website van Control bespreken Antonela van 505 Games en Vida van Remedy de feedback van gebruikers en geven antwoord op terugkerende vragen.

Gebruikers die op de pc spelen ervaren problemen met ray tracing, dit moet volgens Antonela en Vida in meeste gevallen opgelost zijn wanneer de speler de nieuwste versie van Windows 10 heeft. Verder komt er, waarschijnlijk in september, een update waarbij er een blur-toggle wordt toegevoegd, evenals een toggle voor de film grain. Ook de map wordt verbeterd nadat gebruikers hadden gemeld dat deze soms wat hapert.

Veel gebruikers zeggen op console en pc last te hebben van een instabiele framerate. Antonela en Vida zeggen het volgende over algemene problemen; “Op dit moment kijkt het team naar mogelijke manieren om console-optimalisatie in Control te verbeteren, maar deze dingen nemen veel tijd in beslag en gebeuren niet met een druk op de knop (al wilden wij natuurlijk dat dat wel zo werkte). We onderzoeken verder ook specifieke problemen die sommige spelers hebben ondervonden om deze op te kunnen lossen.”

Tevens gaan zij in op vragen omtrent HDR. Remedy heeft er bewust voor gekozen om geen HDR te implementeren in de game. Deze keuze is gemaakt met betrekking tot de gelimiteerde middelen voor de ontwikkeling van de game. “Na de lancering gebruiken we bij voorkeur de middelen die we hebben om ons te concentreren op toekomstige gratis inhoud voor Controle, zoals de fotomodus. We realiseren ons dat dit sommige spelers misschien teleurstelt, maar we hopen dat de toevoegingen die we aan Control willen brengen het gebrek aan HDR goedmaken,” aldus Antonela en Vida.

Lees hier onze review van Control. Erwin zegt hier: "Met enkele updates waarmee de grootste problemen worden opgelost, is dit wel een van de beste games die Remedy ooit heeft gemaakt"

Control is beschikbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One

Dit artikel delen:

Lees meer

Sprookjesachtige Ghost Recon Breakpoint-trailer uitgebracht Vr Vrijdag: Wat voor technologie gebruiken we in 2219?
11

Reacties op: Control krijgt motion blur-toggle en andere verbeteringen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 30 augustus 2019 13:25
    Geen HDR? Dat wist ik geen eens…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 30 augustus 2019 13:36
    @Sander999 Wel zonde, want dan zou de game er nóg mooier uit kunnen zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 30 augustus 2019 13:53
    @MonsterCrab
    Precies, sta er van te kijken dat een grote release als deze geen HDR heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 30 augustus 2019 14:01
    @Sander999 met RDR2 was er ook al gezeik met HDR. Kennelijk toch niet zo makkelijk als je zou denken om het toe te voegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 30 augustus 2019 14:25
    @MonsterCrab
    Dat was helemaal bizar inderdaad. Dat was geen eens echt HDR. Bij sommige ontwikkelaars kennelijk een beetje een ondergeschoven kindje. En dat terwijl ik meer onder de indruk ben van HDR, dan van enkel ‘kaal’ 4K.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 30 augustus 2019 19:07
    had er gewoon allemaal al in moeten zitten vind ik. het is 2019.. voor de rest erg aan het genieten can de game =)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WijvanWCeend

    • 30 augustus 2019 19:48
    @Markus88 sowieso de motion blur optie. Ik heb 'm op pc maar kan m nu niet spelen omdat ik gewoonweg echt misselijk wordt van de motion blur. Ik snap de behoefte van game makers om overal maar motion blur in te gooien echt niet. Het is een achterhaalde techniek die eigenlijk alleen op framerates van rond de 30 nog een beetje nut heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 31 augustus 2019 08:55
    @WijvanWCeend ja precies! toen ik voor het eerst controlle kreeg over de character en mijn camera bewoog merkte ik gelijk al de motion blur op.. ik kon gelukkig even 2 minuten met mjjn camera zwaaien en het missselijke gevoel was weg maar voor jou is het gewoon rot want je kan helemaal
    niet spelen nu..

    @mephisto93 ik ben het er mee eens maar er zijn opties die tegenwoordig standaard zijn in games.. ik heb gisteren nog de game "Decay of Logos" gedownload.. was echt een ramp MAAR wel gewoon een motion blur toggle ondanks dat het een kleine game is.. het is zo simpel motion blur uit je game te halen en toch vertikken sommige ontwikkelaars het en dat is echt de grootste onzin want er zijn genoeg mensen die er gewoon flink misselijk van worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mephisto93

    • 30 augustus 2019 20:50
    @Markus88 in 2018/2019 zijn de gemiddelde graphics toch echt FLINK gedaald hoor😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • djensen

    • 31 augustus 2019 16:01
    @MonsterCrab Hoe storend is het om Control op een normale PS4 te spelen?

    Wil deze game graag een kans vanwege hoe trippy het eruit ziet en de SCP Foundation invloeden die ik hier en daar voel. Daarbij vind ik de eerste twee Max Payne's ook echt geweldig, en daar heeft deze game wel iets van weg (sommige gunsounds lijken zelfs op die van MP).

    Deze ga ik sowieso wel spelen, alleen misschien iets later!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 2 september 2019 04:33
    Werkt prima op mijn PC in DX11
    Wilde ook een beetje spelen met bijvoorbeeld 720p render resolutie en Raytracing gedeeltelijk aan, maar zodra ik Raytracing inschakel is het met de nieuwste driver van Nvdia zo dat het spel onmiddelijk crasht (1080 Ti).
    Mja, ga het sowieso niet spelen met RT aan, maar een beetje kloten zou toch moeten kunnen…