Commander verplicht bij RTS/FPS mix Savage | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Zo hoor je een tijd lang niets van een spel, zo staan er ineens twee nieuwe interviews voor je neus. Zowel GamesDomain als GameSpy hebben namelijk een interview omtrent Savage, een erg bijzondere en originele multiplayergame van de nieuwe firma S2 games.

Savage gaat iets doen waar al vaak over gesproken is maar wat eigenlijk nog nooit goed is uitgevoerd: het combineren van RTS en FPS door middel van een commander mode waarin één persoon orders kan geven en de andere vanuit het perspectief van de eenheden vechten tegen de tegenstander. Leuk is hier echter dat de commander ook de resource management en unit productie in de hand heeft en de spelers in de FPS mode het vuile werk voor de commander mogen opknappen. Een spel zonder commander is echter niet mogelijk:GD: Do multiplayer games require a commander to run, or can players play purely as action-gamers?

JH: This is one of the questions I get asked very frequently. Games do require a commander for each team. The commander is the one who researches new units, technology, and coordinates battles. The person who first creates the game has the option of being the commander for team 1. The next person to join the other team has the option to command team 2. If either chooses not to be commander then the option just rotates down the list to the next available player.

Savege is uniek op alle fronten: het bied een multiplayerspel die hoopt twee genres compleet in elkaar op te laten gaan en komt daarnaast ook met een andere grafische aanpak dan we gewend zijn. We zullen in de lente van 2003 zien of het spel net zo'n succes wordt als de makers hopen! Het zou eens tijd worden dat er een echte fri e wind door gamesland gaat waaien.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou