'Cloud-technologie al jaren onderdeel van Microsofts strategie' | Gamer.nl

'Cloud-technologie al jaren onderdeel van Microsofts strategie' | Gamer.nl

Naast Ghost Recon: Wildland was er nog een nieuwe game die werd aangekondigd tijdens de persconferentie van Ubisoft. Niemand minder dan Jason Vanderberg (Vlaamse wortels) is verantwoordelijk voor For Honor! Voor de mensen die hem niet kennen, dit is de meest bad ass game-ontwikkelaar op aarde, die voorheen verantwoordelijk was voor Red Steel. Het tijdperk Wii is echter voorbij en dus is de man weer klaar voor het echte werk. Met For Honor wil hij een nieuw genre cre&#235ren en hoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben, ga je wel opnieuw leren gamen met dit spel.

"Met Xbox Live bieden we gaming en entertainment in de cloud aan meer dan veertig miljoen mensen", aldus de woordvoerder. "We zijn toegewijd aan het leveren van buitengewone entertainmentervaringen op verschillende platformen op een unieke verbonden manier via Xbox, Windows Phone, Windows 8 en andere populaire apparaten en we kijken er naar uit om in de toekomst verder te innoveren op dit gebied."

GamesIndustry.biz vroeg Microsoft naar cloud-gaming nadat Sony Gaikai had gekocht voor 300 miljoen euro. Via Gaikai kunnen mensen games als Crysis 2 meteen spelen vanuit hun browser, zonder dat ze deze eerst moeten downloaden en installeren en zonder dat ze een krachtige PC nodig hebben. Sony gaat met de techniek van Gaikai een eigen game-streaming-service opzetten.

Microsoft heeft nog niet een dergelijke techniek in gebruik. Er zijn geruchten dat het bedrijf geïntere eerd is in Gaikais grootste concurrent, OnLive. Verwacht wordt echter dat Microsoft niet een overname doet, maar zelf blijft investeren in zijn eigen cloud-technologie.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou