De nieuwste Delta Force game, Task Force Dagger, is volgens velen het spel met een dubieuze content. Het spel speelt zich namelijk af in Afghanistan, waar Operation Enduring Freedom plaatsvindt. De speler zal in 3 soorten omgevingen kunnen rondlopen. Zo zijn er de woestijnheuvels rond Kandahar en het vliegveld van Bagram. Naast zandvlaktes zijn er de stedelijke gebieden van Mazar-i-Sharif, Khanabad en Al Badr. Als koud toetje mag je vechten in de besneeuwde bergen van Lahaza, Reeshkhore en Tora Bora. HomeLAN - What enemies will the player face in the single player portion of Delta Force: Task Force Dagger?

Long and Eckhart - Afghani soldiers and Chechen/Arab/Afghani terrorists. The enemy combatants are accurately modeled and we've recorded enemy voices in 5 languages. They'll also be noncombatants to mix up the action, including television journalists.

HomeLAN - What other gameplay features do you consider to be important or unique to this game? Long and Eckhart - Well designed single player levels that shift the game mechanic, tempo and/or rules of engagement. We've got a level where provide covering sniper fire for an A Team from an orbiting Pave Hawk and then in the next level you play the SF Team on the ground. Task Force Dagger zal meer dan 26 wapens bevatten en een berg nieuwe features. Volgens Zombie co-CEO Mark Long en Novalogic producer Wes Eckhart, zal de close air support van F18's en B52's de coolste feature zijn waar de speler over kan beschikken. Je ziet de vliegtuigen namelijk aanvliegen terwijl ze hun bommen gooien. Een indrukwekkend schouwspel als we de geinterviewden mogen geloven.