Chris Taylor: AI voorop in games van de toekomst | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

GameSpy heeft vandaag een nieuw deel uit haar reeks interviews met vooraanstaande game ontwerpers online gezet. Hierin vraagt men de mening van deze talentvolle mensen over hoe zij de visie van de computergames ziet. Vandaag was de beurt aan Chris Taylor van Gas Powdered Games, de maker van Dungeon Siege en Total Annihilation. Volgens hem zal vooral de AI een grote vooruitgang boeken aangezien we op grafisch gebied steeds dichter bij the limit komen:Chris Taylor: More proce ing power will impact gameplay at many different levels. The single largest thing will likely be AI (artificial intelligence). Traditionally, whenever we look at AI that is substantially smarter than the simple stuff we did years ago, we see that the amount of proce ing power required is far beyond what we imagined. Now, for the first time, we are able to start looking at sophisticated AI that does more than what anyone has experienced before. Not to say that the entire gaming experience won't improve acro the board, but that AI will be where we see the greatest change. Men gaat in het interview vooral diep in op de AI maar ook dingen als geluid en interactiviteit komen aan bod. Verder meldt Chris dat hij in de toekomst zeker nog een keer een RTS gaat maken. Hoe snel we die kunnen verwachten is niet bekend, maar als het spel net zo revolutionair gaat worden als Total Annihilation dan hebben we wat om naar uit te kijken. Lees het hele interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou