Computerlegende John Carmack heeft sinds drie maanden zijn weblog weer eens bijgewerkt. Dit keer geen nieuws over de Doom 3 uitbreiding of zijn Armadillo Aerospace project, maar over een nieuwe game voor mobiele telefoons. Carmack ziet de mobiele telefoon als een uitermate geschikt platform voor jonge ontwikkelaars die hier een goed basis kunnen opbouwen. Hij mag zelf dan geen beginneling meer zijn, ook Carmack werkt aan een spel voor het mobieltje. DoomRPG, zoals het spel gaat heten, moet een combinatie van Doom en the Bard's Tale worden.Step based smooth sliding/turning tile movement and combat works out well for the phone input buttons, and exploring a 3D world through the cell phone window is pretty neat. We talked to Jamdat about the business side of things, and hired Fountainhead Entertainment to turn my proof-of-concept demo and game plans into a full-featured game.

Somewhat to my surprise, there is very little internal conflict switching off from the high end work during the day with gigs of data and multi-hundred instruction fragment shaders down to texture mapping in java at night with one table lookup per pixel and 100k of graphics. It's all just programming and design work.De afgelopen maand heeft John elke week een dag aan het ontwikkelen van DoomRPG besteed, en zover verloopt de ontwikkeling voorspoedig. Wanneer we de eerste mobiele game van Carmack kunnen verwachten is nog niet bekend.