Capcom gaat nieuwe spellen sneller ontwikkelen | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Als reden voor het opschroeven van de ontwikkelsnelheid geeft Capcom aan dat het zo beter in staat is om aan de verwachtingen van gamers te voldoen en zijn spellen relevant en actueel te houden. Wanneer games vijf of zes jaar in ontwikkeling zijn, wordt het erg lastig om op deze verwachtingen te anticiperen, aldus Capcom.  

Het bedrijf wil drie tot vier grote titels per jaar uit te geven. Op dit moment ligt dit aantal op twee. Om dit te bewerkstelligen zal het bedrijf gebruik blijven maken van uitbestedingen aan Amerikaanse en Europese ontwikkelaars. Zo wordt Dead Rising 2 bij een Canadese studio gemaakt en is Bionic Commando ontwikkeld in Zweden. 

Games

Grote titels die Capcom de afgelopen jaren heeft uitgebracht zijn Lost Planet 2, Resident Evil 5 en Street Fighter IV. Tot de grote titels die momenteel binnen het bedrijf in ontwikkeling zijn, behoren het onlangs aangekondigde Street Fighter X Tekken en Marvel Vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou