"Onze missie is om de serie door te laten groeien, en het hoogtepunt is nog helemaal niet in zicht", zegt Sportouch. "Ik denk dat de middelen die we in het ontwikkelen van Black Ops hebben gestopt, evenals de marketingcampagne, op het hoogste niveau ooit liggen voor Activision. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt, want het is nooit makkelijk om een record te verbreken, maar de amibitie ligt vanwege heel veel redenen hoger."

"In de eerste plaats haalt Black Ops voordeel uit een groter bereik onder PlayStation 3- en Xbox 360-bezitters. Ook zal Black Ops beschikbaar zijn op meer platformen. Daarbij hebben we een fantastisch spel en een fantastische marketingcampagne, dus onze ambitie is duidelijk gericht op het verbreken van het record dat we met Modern Warfare 2 neer hebben gezet", zegt Sportouch.

Concurrentie

Volgens de general manager heeft Call of Duty naast de game-industrie ook te maken met concurrentie in andere sectoren. "Call of Duty is één van de grootste entertainmentmerken ter wereld en dus zien we niet alleen concurrentie binnen de game-industrie. Consumenten kunnen hun pond, euro of dollar meenemen en het besteden aan andere [vormen van] entertainment, zoals films, de iPad en de iPod."

Sportouch zegt dat Black Ops in de game-industrie niet alleen concurrentie zal ondervinden van Medal of Honor van Electronic Arts, maar ook van andere "sterke" titels als Gran Turismo 5 en Assassin's Creed. "Maar wij vinden dat Black Ops een fantastisch spel is. We zijn er heel trots op en hebben nog maar een aantal onderdelen aangekondigd, dus ik denk dat de fans en de pers heel verrast zullen zijn", aldus Sportouch.

Call of Duty: Black Ops verschijnt op 9 november op Xbox 360, PlayStation 3, PC, Nintendo Wii en Nintendo DS en speelt zich af tijdens de Koude Oorlog.