Call of Duty multiplayer blinkt uit in simpelheid | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Daar waar tegenwoordig de multiplayermode van een spel vaak enige oefening vergt voordat je in de hoogste regionen van de statistieken mag verkeren, wil Infinity Ward het met Call of Duty enigszins anders aanpakken. Men streeft namelijk naar een lage instapdrempel voor de multiplayermode met weinig keyboard commando's, uitgebalanceerde teamplay en een unieke manier om nieuwe gamemodes toe te voegen.

Het spel zal standaard de gamemodes Deathmatch, Team Deathmatch, Seek and Destroy en Retrieval bevatten. De hele regelset van deze multiplayermodes is echter in een soort scriptvorm welke met enige moeite door de speler of de modder zelf aangepast kan worden.

Om in de multiplayermode voor een goede balans te zorgen heeft men ervoor gekozen de verschillende kla en uit te balanceren middels het Rock, Papers, Sci ors systeem, waardoor het nodig is om in een team van elke kla e wel een speler te hebben.In Call of Duty, we have a "Rock, Paper, Sci ors," form of play--balancing between the troop types of the four nations (American, British, Ru ian, and German). Each nation will have specific weapons, which will customize how the player is able to fight. We want to make sure to keep games as competitive as po ible. If a team takes all submachine guns, they will quickly find themselves overwhelmed by a balanced team of riflemen, snipers, and support gunners. No two nations have the same weaponry, and we allow players to change troop types between deaths or rounds. Of zoals de makers het zelf zeggen: "We have crafted a multiplayer experience that is brilliant in its simplicity". Dit zal waarschijnlijk neerkomen op: Easy to learn, hard to master. Altijd nog de beste vorm van leercurve die er bestaat. Wie weet maakt Infinity Ward haar beloftes waar. Lees er meer over bij GameSpot.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou