De 65-jarige Morris Sutton richtte in 1986 gameontwikkelaar Majesco op. Sinds 2002 geeft het bedrijf zijn eigen spellen uit. Sutton riskeerde 6 miljoen van het familiefortuin en gaf het aan het maken, marketen en distribueren van BloodRayne uit. Een goede gok, want het vampierenspel ging meer dan 600.000 keer over de toonbank, leverde 30 miljoen dollar op en was de eerste blockbuster van Majesco. Majesco geeft vijf tot tien spellen per jaar uit, waarvan er slechts een of twee toptitels bij zitten. Om te voorkomen dat een flop het bedrijf fataal wordt, heeft men daarom een soort "verzekering" genomen. De overige titels van Majesco zijn namelijk budgetbak games, die voor 10 of 20 dollar in supermarkten en andere winkels verkocht worden. De produktiekosten van dit soort spellen bedragen "maar" 250.000 dollar en men hoeft dan ook zo'n 15.000 tot 50.000 exemplaren te verkopen om quitte te spelen.Today about 30% of Majesco's revenues come from low-cost games. Majesco's sales for the first quarter of 2004 rose to $24.6 million, and profits grew to $7.5 million, an increase of 84% and 42%, respectively, over the same period last year. The company's stock has risen to $4.18 a share, up from $1.05 a share when Majesco went public last December. And the company predicts that revenues will hit $110 million this year, up from $47 million last year, buoyed by new video technology Majesco has developed for Nintendo's Gameboy Advance, which will allow children to play short cartoons on their handheld game systems. Lees het zeer interssante titel over het fortuin van de budgetbak op deze pagina.