Het adventure-genre is dood. Dat was een uitspraak die je een tijdje geleden veelvuldig kon horen. Nu begint het genre echter weer een beetje aan te wakkeren. We hebben net het prachtige Syberia achter de kiezen, en binnenkort kunnen we ook nog Largo Winch en Post Mortem verwachten. In 2003 wordt de trend voortgezet met Full Throttle 2 en Broken Sword 3. Over deze laatste is weer wat nieuws te melden, namelijk dat het op de ECTS show in London voor het eerst in levende lijve aan de pers getoond zal worden.

Voor Broken Sword 3 maakt men gebruik van dezelfde engine als GTA3 en Hotel Giant, namelijk de Renderware engine. Men heeft een uniek besturingssysteem bedacht die zowel op consoles als PC goed uit de voeten zou moeten kunnen. Broken Sword: The Sleeping Dragon will be unveiled during an exclusive press conference at this year's ECTS. Revolution's managing director Charles Cecil will demonstrate the game to the world's media during an invite-only presentation to be held at 2:00pm on Thursday, 29th August, the first day of the show. A spokesperson from Criterion Software will also be speaking, explaining in detail how the use of RenderWare has enabled Revolution's development team to push the boundaries of creative excellence and deliver a game which truly stands out from the crowd.George Stobbart, dit keer in drie dimensies. Ook Nico is van de partij. Voor Broken Sword 3 zullen we helaas wel tot eind 2003 moeten wachten, en de andere 3D adventure van Revolution, Good Cop Bad Cop, zal pas weer opgepikt worden als Broken Sword 3 klaar is. Lees het hele persbericht hier.