Nieuws
rocket league

Blueprints vervangen lootboxes vanaf 4 december in Rocket League

Vanaf dat moment is ook de nieuwe Item Shop beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf 4 december worden lootboxes door Blueprints vervangen in Rocket League.

Dat laat Psyonix in een tweet weten. Eerder dit jaar kondigde de ontwikkelaar het nieuwe systeem al aan. Nadat een wedstrijd van Rocket League gespeeld is, heeft de speler de kans om een blauwdruk te krijgen. De blauwdruk laat precies zien om welk item het gaat en de prijs die ervoor betaald wordt, daarmee weet de gebruiker altijd wat hem te wachten staat. De gebruiker kan kiezen welke blauwdrukken er wel en niet worden gebruikt en wordt het controversiële gok-element van lootboxes vermeden.

Daarnaast komt met de update van 4 december een nieuwe afwisselende Item Shop. Deze winkel moet een grote variatie aan items hebben. Zo kan de gebruiker Legacy Crate-content kopen, die hij wellicht eerder heeft misgelopen. Om deze items en de blauwdrukken te kopen, kan er gebruik worden gemaakt van de nieuwe valutavorm genaamd Credits. Deze Credits vervangen de voorheen gebruikte Keys als betaalsysteem.

Rocket League is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4, Xbox One en Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Terminator Resistance is de comeback van de B-game Remedy's Same Lake hint naar nieuwe game
13

Reacties op: Blueprints vervangen lootboxes vanaf 4 december in Rocket League

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • denver

    • 22 november 2019 09:21
    Dit is al maanden bekend en heeft zelfs hier op Gamer gestaan. Michiel, het zou je sieren als je echt nieuws zou zoeken, in plaats van elke tweet op je timeline om te zetten naar een nieuwsbericht. Als jullie dat — het vergaren van nieuws — verwachten van jullie stagiair(e)s, geef dan alvast zelf het goede voorbeeld. Je haalt je artikelquotum dan ook nog wel; beloofd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 22 november 2019 09:29
    @denver Ik heb gisteren ook al op je reactie in het The Witcher-nieuwtje gereageerd. Daar vond ik je ook overmatig offensief reageren op een verder vrij onschuldig nieuwtje.

    Maar zal het ook hier doen. Het nieuws is de releasedatum van de Blueprints/update. Niet het feit dat wat de Blueprints inhouden; dat heeft inderdaad al op de site gestaan. Ik meld ook in het nieuwtje dat dit al bekend was. De releasedatum is wel degelijk nieuws.

    We staan bij Gamer.nl altijd open voor kritiek en correcties waar dat terecht is.

    Verder nog iets?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 22 november 2019 10:47
    @MichelMusters ik ben wel blij dat het op de site staat. Eindelijk is de datum bekend en voor mij nog even een reminder. Ik ga mij verder ook niet storen als er ergens een keer een dubbel bericht staat overigens. Wat ik eigenlijk nooit zie….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 22 november 2019 14:08
    @MichelMusters

    Fijn dat jullie ook je grenzen aangeven. Helemaal niks mis mee.

    Goed gedaan :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 november 2019 09:49
    @denver Hij heet Michel en geen Michiel denver.
    Het zou je sieren dat als je kritiek levert op iemand zijn schrijven o.i.d. je in ieder geval zijn naam goed spelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 22 november 2019 10:12
    @denver Als het nieuws je allemaal niet aanstaat, wat doe je dan hier nog? (Een oprechte vraag, geen aanval op jou.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 22 november 2019 14:07
    @denver

    Fatsoenlijk en respectvol blijven is wellicht wel een aandachtspunt voor jou. Je kan je kritiek ook uiten in een vraag vorm of iets positiever.

    De Game scene moet leuk blijven en je houding is dan naar mijn mening best ongepast.

    Zoals mijn oma altijd zei als je niks positiefs hebt te melden kan je soms beter je mondje houden. :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 23 november 2019 08:48
    @denver

    Trollololololol

    Waarom reageren mensen nog op deze gast?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • h4l

    • 22 november 2019 09:43
    @Michel, laat maar lekker joh.

    ON; hoewel ik tegen micro transacties en DLC’s ben, is dit wel een positieve ontwikkeling. Ik snap ook wel dat het (of een…) systeem zal blijven bestaan om extra cash te genereren, maar het is nu geen gokken meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gebakkenei

    • 22 november 2019 12:36
    Wat kan ik met mn resterende sleutels of stond dat in een eerder bericht?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 22 november 2019 13:30
    @gebakkenei volgens mij wordt dat ingeruild voor iets. Misschien hetzelfde wat ze met kisten doen denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 22 november 2019 13:43
    @gebakkenei Crates worden omgezet naar blueprints en keys worden omgezet naar 100 credits per stuk (met credits kan je weer blueprints omzetten naar items). Decryptors worden omgezet naar een "bonus gift" en is zonder credits te openen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gebakkenei

    • 22 november 2019 14:53
    @MelvinChowder aha dank. Ben benieuwd