Bloodstained: Curse of the Moon 2 verschijnt op 10 juli

Bloodstained: Curse of the Moon 2 verschijnt op 10 juli

Bloodstained: Curse of the Moon 2 verschijnt op 10 juli. Dat maakte Castlevania-bedenker Koji Igarashi bekend.

De 8-bit metroidvania werd recent aangekondigd tijdens de New Game Plus Expo en verschijnt sneller dan verwacht. Curse of the Moon 2 is het vervolg op een spin-off voor Igarashi's recentste project, Bloodstained: Ritual of the Night. Beide games zijn geïnspireerd door Castlevania.

Naast protagonist Zangetsu kunnen spelers wisselen tussen drie andere personages met eigen specialiteiten. Zo zijn er de duiveluitdrijver Dominique, scherpschutter Robert en de robot Hachi. In een co-op modus kunnen spelers ieder een van de personages besturen en volledig door de game heen spelen.

Bloodstained: Curse of the Moon 2 is vanaf 10 juli beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One, Switch en pc.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Nou, sorry, maar voor een game die nu uit komt verwacht ik toch wel vloeuende graphics en niet iets dat er uit ziet alsof het op de snes/megadrive2 uit kan komen. Vergis je niet, ik hou van het spelen van dit soort spellen op die originele consoles maar hou er dan ook rekening mee dat dat zo kwam door de beperkingen van de hardware en kan er daardoor nog steeds goed van genieten. Maar een platformer die nu gereleased wordt verwacht ik wel vloeiende graphics van, aangezien er veel meer mogelijk is nu.

0
test

@SuperDre Ja goed, het is ook niet mijn ding, maar goed niet alles word voor ons gemaakt :)

0

@SuperDre Ik snap wat je bedoel. De eerste Curse of the Moon was echt gemaakt voor dat nostalgie gevoel en als voor proefje van Ritual of the night. Ik ben wel blij met een deel 2. Vooral als dit een voorboden is voor het vervolg van Ritual of the night.

0
test

@SuperDre Er zijn genoeg gamers die dit leuk vinden, ik zelf vind het erg tof. Laatst met veel plezier Street of rage 4 uitgespeeld.

0
test

@SuperDre Ik vraag me bijna af of je wel dezelfde trailer ziet als ik. Jij praat over de hardware belemmering van vroeger, maar er zit in deze trailer geen sprite flicker in. Geen moment dat de snelheid het niet vloeiend maakt. Of framerate loss bij drukke momenten. Kijk maar vlak op het eind van de dat er bij een boss fight ineens tien sprites( grote baas, speler, een sprite die in 3 deelt en nog wat) tegelijk zichtbaar zijn. Dat zou op de NES nooit zo goed gelukt zijn zonder vertragingen. En overigens zijn dit geen snes en megadrive gfx maar NES gfx. Kleurbereik is misschien wel hoger , maar niet zo vol als bij een goede snes game. Kijk naar naar het aantal kleuren in de personages, vaak maar 1 kleur samen met zwart. De snes kon( en men deed ook) veel meer. En dus is dit echt wel vloeiend ten opzichte van de bron waarop het geïnspireerd is, castlevania 1 tm 3. Niet overtuigd van de soepelheid? Kijk de trailer nog een keer en ga naar 1m35 en zie hoe vloeiend het gaat bij hogere snelheid, meer sprites en grotere vijanden. Dit ziet er op geen enkele manier ouderwets uit tov de inspiratie. En ook kwa geluid en muziek niet. De nes kon maar 6 geluidssporen tegelijk laten horen geloof ik en als er veel geluidseffecten waren ging dat vaak ten kostte van de muziek, dat kun je bij veel nes games zoals mega man serie horen. Als mega man schoot kwam er een hoog bliepje als fx maar het hoge toontje in muziek viel dan ook weg omdat het geluidseffect die positie in de hardware in nam. Bij zulke nieuwe games blijft de 8bit geïnspireerde ( en nee zeker geen 16bit, dat verschil is goed hoorbaar omdat 16bit chiptune al heel wat meer als echte instrumenten klonken en geen geluidjes in verschillende toonhoogtes) chiptune muziek wel goed hoorbaar ondanks wat er aan geluiden hoorbaar zijn omdat moderne hardware die beperking niet meer hebben. Dus ik snap echt niet waarom jij denkt dat deze game dezelfde beperking heeft als zijn inspiratie. Ik als 8bit fan vind het schitterend om te zien dat men nog steeds zulke games maakt met zulke soundtracks. Daarbij is deze game dan denk ik ook simpel weg gewoon niet voor jou gemaakt. Niet alles moet modern te zijn. Soms zijn de dingen nu net wel leuk als men het oude eert. Muziek kan ook leuk zijn als ze een oudere stijl weer eens gebruiken voor nieuwe muziek of een film nu opnemen maar wel in een stijl kan erg interessant zijn. Beter dan menig blockbuster waarbij alles draait om zielloze special effect actie. Niet dat ik dat niet leuk kan vinden als vermaak maar misschien begrijp je dat niet alles naar moderne maar zou moeten omdat doorbreken van die ongeschreven regel het weer interessant maakt dat mensen dingen maken uit passie en niet perse altijd alles gelikt willen hebben maar nu net dat ongepolijste. Een goed rock album mag ook een rauw randje hebben, een film kan best een korrel hebben van wat minder bewerkt. Of kijk naar een game als cuphead, die stijl van tekenen is zo ouderwets dat het cool is, met van die grote zwarte (brandvlekken) in beeld vanwege die ouderwetse opname technieken van destijds. Toch is die game modern en ook niet. En toch volledige eer aan die oude jaren 30 en 40 cartoons. Ik wil maar zeggen niet alles moet modern zijn met dikke gelikte gfx. En nogmaals deze game zit er in mijn ogen erg vloeiend uit.

0
test

@SuperDre Er komen zo veel fantastische "moderne" games uit in dit genre, waarvan ik vermoed dat je nog niet de helft gespeeld hebt, dat ik niet snap waarom je je dan om deze ene game drukt maakt.

0
test

Tof laat maar komen en deel 1 was tof. Maar Ritual of the night is soort vervolg van Castlevania: Symphony of the Night. Koji Igarashi heeft aan beide spellen gewerkt, Curse of the Moon was meer een voel proefje van Ritual of the night. Ik vind Curse of the Moon kwa speel style op Castlevania 3 lijken.

0

Aanbevolen voor jou