Negentig procent van de ontslagen werknemers is afkomstig van afdelingen die niets met game-ontwikkeling te maken hebben, verwacht het bedrijf. Blizzard noemt specifiek dat er geen mensen van het World of Warcraft-team worden ontslagen. Ook de kwaliteit van de klantenservice en de games die het bedrijf momenteel in ontwikkeling heeft - Diablo III, Blizzard Dota, StarCraft II: Heart of the Swarm en World of Warcraft: Mists of Pandaria - worden niet beïnvloed, belooft het bedrijf. 

"Het blijven evalueren van teams en processen is nodig voor de gezondheid van een bedrijf op lange termijn", legt CEO en mede-oprichter Mike Morhaime uit. "Gedurende de afgelopen paar jaar hebben we onze organisatie enorm uitgebreid en hebben we grote investeringen gedaan in onze infrastructuur om onze wereldwijde community beter te kunnen bedienen. Maar, naar mate Blizzard en de industrie zijn geëvolueerd, hebben we ook een aantal moeilijke beslissingen moeten maken om te voldoen aan de veranderende behoeftes van ons bedrijf." 

"Met dat in het achterhoofd wordt het loslaten van onze teamleden echter niet gemakkelijker", vervolgt Morhaime. "We zijn dankbaar dat we de kans hebben gekregen om te werken met de mensen die zijn getroffen door de aankondiging van vandaag, we zijn trots op de bijdragen die ze hebben geleverd bij Blizzard en we wensen ze geluk voor de toekomst."