Dat Blizzard Entertainment lang over de ontwikkeling doet van hun producten is voor de meeste van ons geen raadsel meer. De jaren verstrijken bij de meeste van hun titels om er zorg voor te dragen dat de fans krijgen waar ze voor betalen.

Eén van de titels die in 2006 eindelijk het licht moet gaan zien, is StarCraft: Ghost. De Amerikaanse ontwikkelaar is zeker al 3 jaar zoet met deze titel en het ontwikkelproces is dan ook niet zonder slag of stoot verlopen. Na een aantal verschillende ontwikkel teams, veranderingen in de engine en de grafische vormgeving, zou de game waarin we de Ghost Nova mee op avontuur nemen dan toch eindelijk uit moeten gaan komen.

Om gamers wat meer achtergrond te geven omtrent wie Nova nu daadwerkelijk is, heeft Blizzard haar achtergrond verhaal geopenbaard op de officiële game website.

Had Nova Terra been anyone else, she would long ago have been conscripted into the ghost program. But as the beloved child of an Old Family, Nova Terra grew up in the lap of luxury. She was sheltered from fear, hunger, sickness--even her own growing psionic potential. She knew nothing of suffering.Wanneer de game echter precies in de winkelschappen moet gaan verschijnen blijft vooralsnog een raadsel. Wel heeft Blizzard in oktober al aan gegeven zeker nog te geloven in de huidige generatie aan spelcomputers. Een indicatie dat StarCraft: Ghost dus waarschijnlijk niet zal verschijnen op de nex-gen consoles. Om Nova haar achtergrond even door te lezen kan je hier terecht.