Blade of Darkness is een 3D actie titel en wordt gemaakt door Rebel Act Studios. Het bevat zowel RPG als actie elementen. Een beetje het Deus Ex idee dus. Het speelt in de middeleeuwen (Thief anyone?) waar 18 grote levels doorlopen dienen te worden om uiteindelijk eer en aanzien te verwerven. Je kunt kiezen uit verschillende karakters waardoor het spel verschillende verhaallijnen bevat, die elkaar overlappen. Mindless Games heeft nu een interview gehouden met de Co-General Manager van Rebel Act Studios die de naam Juan Diaz-Bustamante meegekregen heeft. Over de verschillende karakters heeft hij het volgende te zeggen:RunicPagan: Blade has four different player classes: the Knight, the Dwarf, the Barbarian, and the Amazon. Do they have specific names? What are their personalities / special abilities, and how will these factors affect the way the game is played. Does this aspect affect the outcomes in the game's storyline in any ways?

Juan: Yes, they have different names:

Tukaram, The Barbarian

Sargon, Captain of the King's Knights

Naglfar the Dwarf, Messenger of Heim

Zoe of Argos, The Adventuress

Each one has their own story and abilities, as well as a range of weapons they are expert about (for example, the dwarf is very good with hammers, axes, etc.., the barbarian with two hands swords, and the amazon with the bow and spears). As I said before, the story changes a bit depending upon the character you have chosen. And the gameplay changes a lot!! It has nothing to do playing with the barbarian than playing with the amazon! De game staat gepland voor februari 2001 in de US of A, de demo is al vrijgegeven en is hier te vinden.