Dankzij een hands-on preview van IGN is nu bekend geworden wat de  Survival-moeilijkheidsgraad van BioShock inhoudt, een moeilijkheidsgraad die exclusief is voor de in oktober te verschijnen port van dit spel. Het is het hoogste moeilijkheidsniveau en dit vertaalt zich vooral in de schaarste aan ammunitie en energie. Zo zul je bij het doden van vijanden bijvoorbeeld veel minder ammunitie vergaren en zullen je plasmids meer energie kosten om te gebruiken. Hierdoor zul je zuiniger, slimmer en efficiënter om moeten gaan met de middelen die je hebt. Bovendien zullen vijanden slimmer en krachtiger zijn en zullen Vita Chambers je minder health geven bij het respawnen. Als je deze aanzet tenminste, want er is een gouden trophy voor het uitspelen van de game in Survivor zonder Vita Chambers...

Buiten deze extra moeilijkheidsgraad, de trophy-ondersteuning en de toevoeging van het Rapture carnaval (een nieuwe omgeving) zullen PlayStation 3-eigenaars ook verblijd worden met de grafische zijde van de game. Volgens IGN heeft deze versie een grafische voorsprong op het Xbox 360-origineel. Zo zou het water er beter uitzien en zou 2K de ruimte van de Blu-Ray disc gebruikt hebben om textures met een hogere resolutie toe te voegen.

Eind oktober ligt de PlayStation 3-versie van deze veelgeprezen stijlvolle shooter in de winkelschappen.