"Het is een leerzame ervaring voor ons geweest", aldus Levine. "Het project is nog steeds actief en we praten er nog altijd over en werken er nog steeds aan. De filmindustrie is ingewikkeld, waardoor ik je niet kan verzekeren dat de film uiteindelijk zal verschijnen. Maar we blijven er over discussiëren en aan werken."

Transformatie

"Het is interessant, omdat er unieke benodigdheden zijn", zo vertelt Levine. "Als je een film hebt waarin een gast twee uur lang andere gasten neerschiet, dan heb je eigenlijk geen film, terwijl een game hier wel vaak op neer kan komen. Maar ik denk niet dat BioShock hier om draait. In de game was hoofdpersonage Jack zo goed als onzichtbaar, niet bestaand - dat kun je in een film niet doen, want het is de persoon die je volgt. Dat is één van de redenen waarom het zo lang duurt: je moet een transformatie maken tussen de twee media en het origineel wel in zijn waarde laten."

Pirates of the Caribbean-regisseur Gore Verbinski produceert de verfilming van BioShock, terwijl Juan Carlos Fresnadilo van 28 Weeks Later de film regisseert. In juli werd nog gemeld dat de productieteam de uitzonderlijk hoge productiekosten probeerde in te perken. Inmiddels werkt ontwikkelaar Irrational Games aan een nieuwe game in de reeks, BioShock Infinite, die in 2012 uit moet komen.