Daarnaast heeft Bigpoint aangekondigd een nieuw kantoor te openen in de San Francisco Bay Area, om van daaruit de Amerikaanse markt te bedienen. Dit heeft mede te maken met de samenwerking met NBC Universal, die er ook voor moet zorgen dat Bigpoint meer voet aan de grond krijgt op de Amerikaanse markt. Daarvoor wil men zich onder andere meer gaan richten op actiegames.

"In Europa zijn we marktleider, maar we denken dat elke markt zo zijn eigen wensen heeft. De V.S. heeft een typische consolemarkt, daar waar Europa zich meer op PC richt. We willen graag succesvol zijn in de V.S. en we denken dat we daarvoor meer 3D actiegames moeten uitbrengen", licht Nils-Holger Henning van Bigpoint toe. De Battlestar Galactica MMO maakt onderdeel uit van deze nieuwe strategie en zal eind dit jaar verschijnen. Specifieke details ontbreken vooralsnog, maar het lijkt waarschijnlijk dat het hier om een free-to-play browsergame zal gaan.

Voor toekomstige games wil Bigpoint gebruik gaan maken van het Unity-platform, dat multi-platformreleases op bijvoorbeeld de iPhone of consoles, makkelijker moet maken.