Nieuws

Bevestigd: Alle Xbox One-controllers bruikbaar op Project Scarlett

De toon is gezet

Geschreven door Cody van den Bogert op
Phil Spencer,hoofd van Xbox, heeft op E3 verteld dat het de bedoeling is dat Project Scarlett zoveel mogelijk oude software en accessoires gaat ondersteunen; de console moet zo backwards compatible-mogelijk zijn. Het is inmiddels bevestigd dat de volgende Xbox in elk geval alle Xbox One-controllers gaat ondersteunen.

Product en marketing manager van Xbox, James Shields, heeft Xbox-fans een extra bevestiging gegeven dat alle Xbox One-controllers gaan werken op de volgende Xbox-console. Het model van de Xbox One-controller maakt verder niet uit, benadrukt hij. Ze worden allemaal ondersteund.

Xbox One controller Phantom Black front
Xbox One controller Grey/Blue

Natuurlijk werd dit eerder al besproken door Spencer, maar het is voor veel Xbox-gebruikers een prettige dat ze hun controllers gewoon mee kunnen nemen naar de volgende generatie Xbox. Bovendien is de toon hiermee gezet, Microsoft geeft op deze manier aan dat ze serieus bezig zijn met alle backwards compatibility-mogelijkheden die het bedrijf tot z'n beschikking heeft.

In augustus vertelde Spencer in een gesprek met Gamespot ook nog het volgende: "We willen ervoor zorgen dat alle content, van alle vier generaties, straks speelbaar is op ons nieuwe platform". Het feit dat de backwards compatibility-optie voor controllers nu al is bevestigd, belooft veel goeds.

Xbox One Elite controller

Benieuwd wat de Xbox Scarlett nog meer allemaal voor ons in petto heeft? Lees dan hier alles wat we tot nu toe weten over de nieuwe console van Microsoft.

De Xbox Scarlett (of Project Scarlett) arriveert in 2020.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gerucht: Nieuwe Batman-game heet Arkham Legacy Review: AOC U2790PQU is een betaalbare 4K-monitor
18

Reacties op: Bevestigd: Alle Xbox One-controllers bruikbaar op Project Scarlett

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • hubertje

    • 22 oktober 2019 11:43
    Nice dit lijkt me erg handig. Mocht je een keer ouderwets splitscreen willen spelen of een ander soort lokale multiplayer hoef je niet een extra controller te kopen, maar kan je gewoon j oude one controller pakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 22 oktober 2019 11:58
    Dit is wel een dingetje, daar waar je bij Nintendo alles opnieuw moet aanschaffen kan je dus je elites en je custom controllers gewoon meenemen, dikke respect!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 22 oktober 2019 12:49
    @Devenace is niet helemaal waar. heb gewoon mijn gamecube controllers sinds die tijd steeds mee kunnen nemen naar de wii, naar de wii-u en nu ook naar de switch. Geloof niet dat er ook maar een console bestaat die dat ooit gedaan heeft. Wii-motes gingen ook mee naar de wii-u dus het is ook niets iets vreemds voor Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 22 oktober 2019 13:15
    @Jumpman maar voor j3 gamecube moest je wel iets aanschaven om hem te gebruiken op wii u en switch toch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 22 oktober 2019 15:05
    @hulstpower voor de wii niet, die had 4 gc poorten en 2 memorycard poorten achter een klepje. En je wii-mote en nuchuck werkte ook direct op de wii-u maar daarover zouden we nog kunnen stoeien of dat ook echt een nieuwe console was of meer een upgrade met exclusive games ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 23 oktober 2019 07:35
    @Jumpman Maar jumpman ik zei geen wii ik zei wii u en switch. had het ook niet over wii note en nuchuck allen dat gamecube controller niet standaart op de wii u en switch gebruikt kan worden zonder dat je wat koopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 22 oktober 2019 16:20
    @Jumpman Maar de WiiU pro controller kan niet op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 22 oktober 2019 17:44
    @Devenace dat klopt en weet ik. Maar daar ging jou stelling niet over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 22 oktober 2019 19:51
    @Jumpman WiiU pro controller valt niet onder Nintendo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 22 oktober 2019 12:25
    Gelijk een Elite besteld. Zat al te wachten op de ultieme bevestiging hiervan. Van alle andere controllers zijn de rubbertjes eraf. Echt zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 22 oktober 2019 17:22
    @denver dit is precies wat MS wil. Klanten zekerheid geven zodat ze zonder zorgen een controller nu kunnen bestellen. Anders zou de nieuwe elite 2 aan het einde van de console cyclus een stuk minder goede investering zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ruvi21

    • 22 oktober 2019 12:27
    racing wheels ook??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CodyvandenBogert

    • 22 oktober 2019 13:02
    @Ruvi21 Dat is zover ik weet nog niet bevestigd, maar persoonlijk acht ik de kans wel redelijk groot. Ik breng je op de hoogte als ik hier meer over weet :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Footy

    • 22 oktober 2019 13:27
    @Ruvi21 Ja. Dat was vorige generatie iig al wel met de stuurtjes van Logitech, Trustmaster en Fanatec. Ken mensen die nog steeds een X360 stuur gebruiken op de One

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michaelblonk

    • 22 oktober 2019 14:00
    @Ruvi21 Dat hoop ik ook! Omdat ik dit ook nog niet zeker weet heb ik nog geen stuur gekocht. Zou het zonde vinden als deze niet op de nieuwe xbox zou werken :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 22 oktober 2019 13:15
    Nice!! Heb er zo'n 5 liggen (avondje pes altijd leuk) dus dit is fantastisch nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ruvi21

    • 22 oktober 2019 14:21
    Mooi kan ik mijn rig blijven gebruiken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 23 oktober 2019 10:14
    Dat is wel heel tof. Hopelijk leert Sony hiervan al denk ik dat mijn Nacon gewoon bruikbaar blijft. 😌