Liefhebbers van World War II games zitten er dit najaar en begin 2002 niet bepaald koud bij. Met de release van Wolfenstein en aan het begin volgend jaar Medal Of Honor, lijken er namelijk 2 toptitels uit te gaan komen die de Quake 3 engine naar nieuwe hoogtes brengt.

Actionvault had voor de gelegenheid een interview met Steve Fukuda, een leveldesigner van studio 2015. In dit gesprek komen we oa wat meer te weten over de voertuigen die in MOHAA te besturen zijn.Steve Fukuda: We've employed a 'passenger mechanic' when dealing with most vehicles, just as in previous MOH games. The player operates a mounted weapon while an NPC driver handles the driving. The one exception is the tank. Although in the context of the game, the player represents a tank commander with a crew working in the turret, it is the player who is directly controlling the vehicle. The operation of the tank is definitely closer to arcade style action, since the player doesn't need to relearn the controls - the on-foot first person shooter movement controls are simply adapted into the tank. Forward is forward, freelook controls the turret, strafe controls steering, and so on.

Voor alle mooie plaatjes en de rest van het interview surf je naar Action Vault.