In de lente van volgend jaar komt Activision met True Crime, een GTA achtige game die je dit keer echter aan de goede kant van de wet zet. Je neemt de rol aan van Nick Kang, een ex-LAPD agent die terecht is gekomen bij een nieuwe splintergroepering genaamd de Elite Operations Division die ervoor moet zorgen de Russische en Chinese mafia uit de stad te houden. Opvallend aan het spel is dat het verhaal veranderd naargelang hoe de speler zijn werk doet. In GTA kan je een missie gewoon opnieuw doen wanneer je het niet tot een goed einde brengt, in True Crime zal het spel gewoon doorgaan en zal je falen invloed hebben op de rest van het spel. En er zijn missies genoeg om handen:While True Crime's gameplay structure follows the time-honored mission-based conventions most other action games do, there's quite a bit more to the game than that. Although you'll have to work through 100 missions in the game's main story, you'll also have the opportunity to stop random crimes. You'll actually come across 100 random crimes in all as you're playing through the main game. GameSpot bekeek een vroege versie van het spel en hun bevindingen kan je hier nalezen. Ook kan je een aantal nieuwe screenshots uit het spel bekijken die je hier kan vinden. True Crime komt in de lente van 2003 naar PS2, Xbox en GC.