Houser reageerde op de vraag van InsideGamer of Rockstar meetings heeft over de richting die GTA op moet gaan. "Die hebben we echt. Het gebeurt allemaal via enkele e-mails, best raar", aldus Houser. Hij vertelt dat het waarschijnlijk zijn broer Sam was die het eerste mailtje stuurde. Niemand was er vervolgens op tegen.

Het idee voor de meerdere personages ontstond bij het maken van de downloadbare content voor GTA 4. Toen was de uitwerking echter nog dat ieder personage afzonderlijke missies had, in plaats van meerdere speelbare personages in één missie.

Ook dit werd nog verder uitgewerkt. "Toen zei iemand: waarom kan ik niet (een ander personage) zijn in dit stuk. Want misschien doet (dat personage) wel wat leukers, terwijl je zelf saaie dingen doet", vertelt Houser. Inmiddels is bekend dat spelers in GTA 5 vrij kunnen wisselen tussen personages, ook in de missies waaraan meer dan één hoofdpersonage meedoet.

Gamer.nl en InsideGamer waren onlangs in de Verenigde Staten voor een interview met Rockstars Dan Houser. Ook kregen de sites een uitgebreide gameplaypresentatie van GTA 5.