Bedenker Yakuza onhult meer informatie over Project K | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens Nagoshi wordt Project K geen Yakuza-game. Hoewel de game net als de Yakuza-reeks de straten van het Kamurocho-district als setting heeft, draait het in Project K niet om de top van de Japanse mafia, maar om een achttienjarig straatschoffie genaamd Tatsuya Ukyo. Tatsuya, die een leven als straatvechter leidt en gangster wil worden, besluit naar Kamurocho te verhuizen. Na wat kleinere klusjes die vooral dienen tot het creëren van naamsbekendheid, besluit hij een overval te plegen. Wat hij zich echter niet realiseert is dat de zaak die hij tracht te overvallen door de Yakuza wordt geleid.

Jongeren

Nagoshi zegt dat het uitbrengen van de game op PSP en de hoofdrol geven aan een jonge straatvechter een bewuste keuze is, om jongeren over te halen de game te spelen. "Als ik kijk naar hoe jongeren zich tegenwoordig gedragen, dan heb ik het idee dat het maar watjes zijn", aldus Nagoshi over de jongere generatie. "Ze moeten sterker zijn, agre iever, en ze moeten willen vechten om te bereiken wat ze willen", geeft hij aan. Nagoshi zegt dat hij niet wil dat jongeren ineens gaan straatvechten, maar hij denkt wel dat de game een bepaalde boodschap aan jongeren overbrengt.

Geweld als thema

Nagoshi schrijft het script voor Project K en de game is in ontwikkeling door een ander team dan het team dat verantwoordelijk is voor Yakuza. De game wordt in de herst van 2010 verwacht in Japan. "Deze game is een nieuwe uitdaging voor ons en moet Yakuza niet vervangen", aldus Nagoshi. "We zijn net pas klaar met Yakuza 4, maar we zijn zeker niet van plan om te stoppen met de reeks".

Agre ie en geweld zijn thema's waar Nagoshi al langer mee wilde werken. Het idee voor dergelijke thema's kwam tijdens het ontwikkelen van de originele Yakuza, maar echt geweldadige scénes konden toen nog niet in de game worden gestopt. Dat had volgens Nagoshi te maken met het feit dat de Yakuza-reeks zich eerst moest bewijzen als succesreeks.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou