De digitale jungle van Vietnam zal over aantal maanden van duizenden gamers bezoek krijgen. Met Battlefield: Vietnam verlaat men namelijk de slagvelden van de Tweede Wereldoorlog om deze in Zuid-Oost Azie op te zoeken. Een van de dingen die men heeft aangepast is de oude DirectX 8 code. Deze is verwijderd en vervangen door nieuwe DirectX 9 code. Hierdoor zijn de graphics scherper en bevatten meer detail dan je in BF1942 tegenkwam. Betere grahpics betekenen vaak een verminderde performance. Dit zou niet het geval bij Battlefield: Vietnam moeten zijn, want men maakt gebruik van efficiente code, waardoor de performance juist zou verbeteren.Going to DX9 has allowed EA to bring home the “feel” of Vietnam. In BF 1942, there was open land, deserts and some trees. Vietnam is filled with small rivers, lush bushes and swamp with a great deal of greenery described by the EA development team as “overgrowth and undergrowth”.

Sounds are an increased focus for this series. They want gamers to really experience all the sights and sounds of Vietnam. Clearly, they did a great deal of work on sounds and it showed. Sounds are going to play an increased role in the totality of playing BFV. A 60's soundtrack will accompany the game so you have music that fits the era. Deze hands-on preview bekijkt de nieuwste Battlefield game en hoewel het spel nog niet af is blijkt de AI beter te zijn, zijn de mappen groter (hoewel er eerder werd gezegd dat de mappen kleiner zouden zijn) en ziet het geheel er veel belovend uit. In de preview vind je tevens een lijst met alle wapens en voertuigen van het spel.