Dat er een verschil bestaat in grafische kwaliteit tussen de twee versies van de console, komt doordat Battlefield 3 niet in zijn geheel op een dvd past. Bij de 360-versie wordt er zodoende een tweede disk meegeleverd waarop betere textures staan. Deze moeten opgeslagen worden op de harde schijf van de Xbox 360 om tijdens het spelen ingeladen te kunnen worden.

"Het probleem met de 360 is dat je consumenten een spel moet bieden dat niet per se op de harde schijf geïnstalleerd hoeft te worden, omdat er ook 360's zijn zonder harde schijf", vertelt Bach. "Dus moeten we je de optie geven het te installeren, in plaats van het te eisen. Je zou het spel op de 360 zonder harde schijf een 'standard-def'-versie kunnen noemen."

"Het is geen magie, het is hetzelfde wat we doen voor PC en PlayStation 3, het is niet anders", benadrukt Bach. "Ik denk dat het ophef veroorzaakt, omdat we het voor het eerst mogelijk maken op de 360. Het geeft je min of meer dezelfde mogelijkheiden als op PC en PS3. Je kunt informatie streamen vanaf de harde schijf. Dat is nieuw voor Xbox 360, maar niet nieuw voor de game-industrie an sich. Niemand heeft nog geprobeerd om dit goed te doen, dus dat wij het wel doen zal vragen oproepen."