De bèta moet volgens hem daarom eerder gezien worden als een soort stresstest voor Dice, om de capaciteit van de servers in de eindversie te kunnen waarborgen. "De open bèta van Battlefield 3 is gebaseerd op software van meer dan een maand oud. [...] We hebben niet alleen een nieuwe engine gebouwd, er is ook een heel achterliggend systeem ontworpen zodat iedereen zijn voordeel kan halen uit de dedicated servers op alle platformen", zo schrijft Troedsson. 

Hij liet verder weten dat de bèta van Battlefield 3 zes keer zoveel simultane spelers heeft weten te trekken dan het geval was bij de bèta van Battlefield: Bad Company 2. Hoeveel mensen de bèta inmiddels in totaal hebben gedownload, is niet bekend. Bij Bad Company 2 waren dat er ruim twee miljoen. 

Geen LAN-ondersteuning

Eerder werd bekend dat Battlefield 3 op PC geen ondersteuning voor multiplayer via LAN krijgt. Dit kondigde Dice' community manager Daniel Matros aan via Twitter. Hij liet daarnaast weten dat Battlelog, het systeem dat statistieken bijhoudt van spelers, niet vereist is om de singleplayer van het spel op te starten. Voor multiplayersessies op de PC moet Battlelog wel gebruikt worden, dat spelers via een browserpagina laat kiezen uit verschillende servers.