Balans Mortal Kombat-vechter aanpasbaar zonder update | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We hebben in Mortal Kombat een systeem waarmee we aanpa ingen aan special moves en de balans kunnen doen zelfs nadat het spel is uitgekomen", vertelt Boon. "Als er een oneindige combo opduikt of een personages te sterk is kunnen we gelijk aanpa ingen hieraan maken. Dit kunnen we doen zonder dat spelers een patch moeten downloaden, iets waar we enorm blij mee zijn. We kunnen zien waar spelers problemen mee hebben en dit gelijk verhelpen."

Volgens Boon komt het regelmatig voor in vechtgames, ook in zijn eigen spellen, dat vechters te sterk of te zwak blijken. "Vandaar dat we dit systeem hebben uitgevonden waarmee we de regels van het spel kunnen aanpa en op een dynamische wijze. Zie het als een mini-update die in de achtergrond gedaan wordt."

Onmogelijk

Volgens Boon is het onmogelijk een perfect gebalanceerd vechtspel te maken. "Vechtspellen balanceren is altijd erg uitdagend. In mijn ogen is er nog nooit een vechtspel gemaakt waarin elk personages even sterk is. De manier waarop special moves werken en personages schade doen maakt het onmogelijk. Zelfs toen Street Fighter IV uitkwam was Sagat enorm sterk en Guile enorm zwak", vertelt Boon. "Toen Super Street Fighter IV uitkwam probeerden ze dit probleem te verhelpen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou