Nieuws
Nintendo Switch Lite

Analisten: 'Switch wordt bestverkochte console van 2021'

Switch Pro zou dit jaar uit kunnen komen

Geschreven door Michel Musters op
Diverse analisten geven aan dat ze verwachten dat de Nintendo Switch de bestverkochte console van dit jaar wordt.

Aan het begin van elk jaar laten verschillende analisten aan Gamesindustry.biz hun verwachtingen voor het jaar weten. De meesten lijken te voorspellen dat de Switch de bestverkochte console van 2021 wordt - net zoals de afgelopen paar jaar.

"Ondanks de lanceringen van de PlayStation 5 en Xbox Series-consoles gaan er van de Nintendo Switch de meeste exemplaren verkocht worden in 2021", zo claimt Mat Piscatella van NPD Group. Hij verwacht niet dat er dit jaar een nieuw Switch-model uitkomt, maar dat de sterke verkoop door games en promoties komt.

Dr. Serkan Toto van Kantan Games ziet een soortgelijk scenario, maar denkt wel dat een zogenaamde 'Switch Pro' aanstaande is. "Iedereen die verwacht dat de Switch aan populariteit verliest in 2021, gaat teleurgesteld worden. De Switch wordt ook dit jaar de bestverkochte console. Dat komt door meer first-party games, nieuwe hardware en het feit dat het apparaat een lifestyleproduct voor de massa is geworden in 2020."

Piers Harding-Rolls van Ampere Analysis tot slot meldt dat hij verwacht dat er dit jaar wereldwijd zo'n 24 miljoen exemplaren van de Switch worden verkocht - terwijl de PlayStation 5 en Xbox Series-consoles bij elkaar zo'n 25 miljoen exemplaren moeten verkopen. Ook Harding-Rolls ziet een nieuw Switch-model in 2021 verschijnen.

In dit uitgebreide artikel op Gamesindustry.biz staan meer voorspellingen, onder andere over de staat van vr-games.

Nintendo Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft gaat connectieproblemen met Xbox Series X-controller oplossen Uitgebreide gameplay van horrorgame The Medium
29

Reacties op: Analisten: 'Switch wordt bestverkochte console van 2021'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 6 januari 2021 08:57
    Als ps5 gewoon normaal in de winkel ligt verwacht ik dat deze het beter gaat doen.
    Ik lees ene keer dat ze 3.5 miljoen verscheept hebben al, maar ergens anders zag ik weer 5 miljoen.
    Als dit al kan in 2 maanden dat de ps5 uit is verwacht ik dat steeds meer mensen er 1 gaan halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 6 januari 2021 09:26
    @hulstpower
    De hoge aantallen bij launch zijn voor de hardcore gamers / early adaptors.

    Pas als de library met games een beetje groot begint te worden en er meer aanbiedingen/pakketten gaan komen, zal de gewone consument pas de nieuwe PlayStation/ Xbox halen.

    Zelf wacht ik ook nog minimaal 1 jaar voordat ik erover nadenk om een PS5/Xbox ga halen.

    Reken maar dat dit jaar en (zeer waarschijnlijk) volgend jaar de Switch nog het beste van de 3 blijft verkopen.

    De meeste consoles beginnen historisch gezien pas in hun 3de jaar echt op stoom te komen qua verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 januari 2021 13:27
    @Gamegod Ja maar de hype rond een launch is ook nog nooit zo groot geweest en schaarste zo groot door de scalpers.
    Daarom denk ik dat meer men nu sneller de ps5 haalt.
    Gaming is groter dan ooit en ps brand ook.
    Gun het nintendo van harte hoor, maar is gewoon hoe ik er tegen op kijk.
    Ik heb zelf de series x al in huis en ps4 pro verkocht met alle games om ook ps5 te halen voor normale prijs maar helaas lukt het nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 januari 2021 10:01
    Eens. Wat niet meegenomen is, is wat schaarste psychologisch doet. Ik heb een PS5 gehaald alleen voor de sport; omdat ‘ie zo moeilijk te krijgen was. Heb ‘m drie keer aan gehad om Astrobot te spelen. Ik erger me wild aan de UI. Niks werkt nog zoals het werkte op de PS4 (Pro).

    Maar dat terzijde voorspel ook ik dat de PS5 de meest verkochte console gaat worden dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 6 januari 2021 10:37
    @denver en @hulstpower
    Zin om hier een weddenschap van te maken?

    De verliezer koopt bijvoorbeeld een indie game voor de ander? Uiteraard op de console naar keuze van de winnaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 januari 2021 12:12
    Jahoor, dat is prima. Bij deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 12:30
    @denver Doe je er dan meteen zo'n fantastisch zakje bij?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 7 januari 2021 03:01
    @denver
    Leuk.
    Wereldwijde verkopen of alleen Nederlandse?
    Niet dat het veel uit zal maken (hoop ik).

    Grootste uitdaging gaat worden om het te onthouden….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 januari 2021 13:23
    @Gamegod
    ik wed niet maar succes met je weddenschap met denver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 januari 2021 18:13
    >ik wed niet

    Niet met gekken, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 januari 2021 20:24
    @denver dat zeg ik niet toch. Wed gewoon nooit kan slecht tegen me verkies😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 7 januari 2021 12:47
    Slechter dan Trump? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 6 januari 2021 09:26
    Je vergeet wel dat de ps5 nagenoeg geen games heeft. De switch heeft er al heel erg veel. En de switch kost ook nog eens een fractie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 10:13
    Was ik maar analist dan kon ik ook lekker dingen roepen aan het begin van het jaar, mooie staafdiagrammen maken en die bij iedereen te pas en te onpas onder de neus duwen.
    En dan aan het einde van het jaar als iedereen toch je uit de lucht gegrepen uitspraken allang vergeten is gewoon niets meer zeggen als het bullshit bleek of juist inwrijven als je het wel bij het juiste eind had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 6 januari 2021 10:27
    @Ziminar er staat toch duidelijk bij dat dit een verwachting is? Het is niet in beton gegoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 6 januari 2021 10:32
    @Ziminar Dat kun je nu ook doen. Hoef je geen speciale analist voor te zijn. Je hebt hier de ruimte, ga ervoor zo ik zeggen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 12:02
    @Minoesh Fuck man, jij bent vanaf nu mijn god.
    De hoeveelheid mogelijkheden zijn duizelingwekkend.
    Dit moet ik even verwerken met een slok Sherry

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 januari 2021 12:11
    @Ziminar Doe even een beetje rustig aan. Het is verdomme nog geen vrijdag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 januari 2021 12:31
    @denver Ja sorry man, ik word altijd een beetje te enthousiast en daarbij ben ik dol op Sherry. Wie niet zou ik willen zeggen.

    Is er nog Ubisoft-nieuws?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 6 januari 2021 10:45
    @Ziminar en weet je ook hoe ze aan die data van die mooie staafdiagrammen komen? Met veel data kan je een goede schatting maken. je doet net alsof iemand zonder kennis en op gevoel een uitspraak doet. Hou er maar rekening mee dat wanneer een dergelijk uitspraak gedaan word dit op veel data gebaseerd is en dus niet zomaar ff geroepen word.