'Amazon Games-hoofd negeerde advies veteranen'

'Amazon Games-hoofd negeerde advies veteranen'

Mike Frazzini, vicepresident van de gamedivisie bij Amazon, zou onder andere advies van ontwikkelaars negeren bij de ontwikkeling van nieuwe titels. Dat onthult een rapport van href="https://www.bloomberg.com/news/features/2021-01-29/amazon-game-studios-struggles-to-find-a-hit" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Bloomberg</a>.

Frazzini werd in 2014 aangesteld als vicepresident van de gameafdeling en haalde onder andere ontwikkelaars van games als Portal, Everquest en Madden binnen. Volgens dertig huidige en voormalige ontwikkelaars dwong hij veteranen onconventionele methoden toe te passen, waardoor het ontwikkelproces stroef verloopt.

"Toen, volgens talloze huidige en voormalige werknemers van Frazzini's gamestudio's, negeerde hij veel van hun advies", luidt het onderzoek van Bloomberg. "Hij zei vaak tegen het personeel dat elke game een 'miljardenfranchise' moest worden en onderbezette de projecten, zeggen ze."

Een ander probleem zou gerelateerd zijn aan het bouwen van een eigen engine, in plaats van het gebruiken van bestaande opties als Unreal Engine en Unity. Volgens enkele werknemers belemmerde de engine, Lumberyard, de ontwikkeling van nieuwe projecten.

Tot slot maakten enkele werknemers een melding van een giftige werkcultuur. Volgens vier vrouwen was er sprake van 'de ergste vorm van seksisme' en zouden vrouwen een ongelijke kans hebben om promotie te maken.

In de afgelopen jaren werkte Amazon aan verschillende games, waaronder Breakaway, Crucible, Nova en New World. Daarvan is enkel de mmo New World nog in ontwikkeling en staat gepland om in 2021 te verschijnen. Ook werkt Everquest-maker John Smedley aan een nieuwe titel.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Schadenfreude is toch zo lekker. Daaaaag Amazon, prutsers!

0

@Ollongren inderdaad. Zo blijkt maar weer dat veel geld geen garantie is voor succes

0

@Ziminar Maar het is wel nodig om een hoge kwaliteit MMO te maken en ook andere triple A titels. Ik snap niet waarom je blij bent dat een bedrijf faalt, omdat het van Amazon is? En waarom is Amazon dan slecht volgens jou behalve het voorbeeld wat hier gegeven word van een delusionele ego/geld trippende manager?

0
test

Als het binnenharken van poen je enige motivatie is om games te maken, dan mag je van mij door de ..... zakken. Dat soort giftige mensen hebben we niet nodig in de game wereld.

0
test

@Red Dead Demon jij denk dat de gamewereld iets bijzonders is, maar het is gewoon business dat een product op de markt brengt, geen geld is geen product. En de leiding weet ook dondersgoed dat een slechte game geen geld in het laadje brengt.

0
test

@Red Dead Demon De hele game industrie mag van jouw dus de pot op? Het zijn allemaal bedrijven die er uiteindelijk allemaal voor de poen erin zitten.

0

@Red Dead Demon Sterker nog, je hebt ze nergens nodig. Puntje bij paaltje hebben een kleine groep mensen iets aan het binnen geharkte geld terwijl de meesten troep krijgen afgeleverd en de mensen die het produceren worden uitgeknepen. En omdat verschillende bedrijven en landen moordende concurrentie met elkaar hebben is het een eindeloze ratrace om niet als derde wereld land te eindigen wat helemaal niet nodig zou zijn als geld niet het hoofduitgangspunt zou zijn.

0

Aanbevolen voor jou